zakupy przez internet e-commerce AliExpress logo
źródło: 1000logos.net

AliExpress przestraszyło się wejścia Shopee do Polski? Przygotuje specjalną ofertę dla polskich klientów

AliExpress jest prawdopodobnie najpopularniejszą platformą zakupową z chińskim rodowodem wśród mieszkańców Polski, szczególnie że inna, nie mniej znana – Gearbest, niedawno całkowicie zniknęła z sieci. Będzie ona musiała teraz konkurować z Shopee, które zapowiedziało bardzo atrakcyjną ofertę dla klientów i najwyraźniej postanowiła przejść do ofensywy.

Reklama

Mieszkańcy Polski (i nie tylko) kochają AliExpress, ale pojawiła się groźna konkurencja

Nie tak dawno AliExpress mocno się reklamowało w telewizji, więc dało się poznać osobom, które do tej pory nim nie słyszały. Ponadto w krótkim czasie platforma wprowadziła wiele udogodnień dla klientów, jak gwarantowana dostawa w ciągu 15 dni czy własne automaty paczkowe do odbierania przesyłek.

Wydawałoby się, że AliExpress ma ugruntowaną i niczym niezagrożoną pozycję w Polsce. W ostatnim czasie los jednak nie sprzyja tej platformie. Od niedawna osoby, kupujące za jej pośrednictwem, muszą opłacić również podatek VAT, co sprawia, że niektórzy mogą zrezygnować i poszukać podobnego produktu na przykład na Allegro. Ponadto przed kilkoma dniami wejście na polski rynek zapowiedziało Shopee, które ma mocną pozycję na wielu rynkach i ambicje, żeby taką samą uzyskać również w Polsce.

Reklama
Shopee już w Polsce
źródło: Shopee

AliExpress nie może się temu biernie przyglądać, bo brak reakcji jest najgorszą możliwą reakcją na zagrożenie, którego chińskiej platformie nie wolno zbagatelizować. A trzeba tu przypomnieć, że Shopee przygotowało dla klientów z Polski baaardzo atrakcyjną ofertę, w tym wybrane produkty za złotówkę, darmową dostawę bez względu na wartość zamówienia, bezpłatny zwrot oraz zwrot pieniędzy w przypadku nieotrzymania kupionego przedmiotu.

AliExpress zapowiada specjalną ofertę dla polskich klientów. Odpowiedź na wejście Shopee do Polski?

To prawdopodobnie zatem nie przypadek, że platforma zapowiedziała dziś „uruchomienie aktualizacji polskiej aplikacji przed nadchodzącym szczytowym sezonem sprzedaży”, tj. przed świętami Bożego Narodzenia. Kiedy dokładnie – nie wiadomo, ale najważniejsze, co ona przyniesie – a przygotowano wiele korzystnych ofert dla klientów.

Zapowiedziano na przykład, że „platforma zaoferuje wybór najlepiej sprzedających się produktów w cenach już od 1 złotówki z darmową wysyłką”. Brzmi znajomo? Tak, bowiem identyczną ofertę przygotowało właśnie wielokrotnie wspomniane już Shopee. W przypadku AliExpress będą to głównie przedmioty z kategorii Dom i Ogród, Moda i Akcesoria oraz Uroda i Zdrowie, ponieważ cieszą się one największą popularnością w okresie świątecznym.

AliExpress logo

AliExpress na tym jednak nie poprzestaje, bowiem zapowiedziało także zagwarantowanie bezpłatnej wysyłki dla ponad 80% produktów w ofercie bez minimalnej wartości zamówienia. Ponadto klienci będą mogli skorzystać z łączonej dostawy, dostępnej dla wybranych produktów, z gwarantowaną dostawą w ciągu 15 dni.

Aplikacja AliExpress dostępna jest na systemy Android (ze Sklepu Google Play i Huawei AppGallery) oraz iOS (z App Store).