Intel DG2 GPU
Intel DG2 (źródło: wccftech)

Kolejny model karty Intel DG2 przetestowany. Jest wydajniejszy niż karty NVIDII?

Niedawno w internecie pojawiły się informacje, że pewien model z rodziny Intel DG2 dorównuje wydajnością takim układom, jak Radeon RX 550 czy GTX 660 Ti. Do sieci trafiła kolejna dawka benchmarków, która sugeruje, że karty graficzne Intela będą w stanie bezpośrednio konkurować z układami produkcji NVIDII.

Karty Intel DG2 nie będą miały prostego startu

Intel jest znany głównie z procesorów desktopowych oraz serwerowych. Producent ma jednak pewne doświadczenie w projektowaniu układów graficznych, bowiem od lat procesory Niebieskich bez dopisku F oferowały zintegrowane GPU. Pierwsza generacja dedykowanych kart graficznych Intel DG1, które trafiły do nielicznych komputerów OEM (tzw. gotowców), cechowała się podobną wydajnością do Radeona RX 550.

W internecie pojawił się zrzut ekranu z testu syntetycznego GFXBench. Szerzej nieopisany, nadchodzący model Intel DG2, w teście uzyskał wynik 17838 klatek. W tym samym teście najmocniejszy wariant GTX z rodziny Turing, czyli GTX 1660 Super, uzyskał niewiele punktów mniej, bo 17812 klatki. Niestety, test syntetyczny nie wskazuje żadnych szczegółów dotyczących specyfikacji – jednak na podstawie wcześniejszych informacji możemy pokusić się o stwierdzenie, że jest to model z 192 lub 256 jednostkami wykonawczymi.

Dodatkowo GFXBench nie zdradza taktowania zegara, testowanego układu Intel DG2. Zgodnie z informacjami, które pojawiały się na tle ubiegłych miesięcy, wiemy, że Intel DG2-192EU zaoferuje 1536 jednostek cieniujących oraz 4 GB pamięci wideo GDDR6 na 128-bitowej szynie. Model Intel DG2-256EU będzie miał na pokładzie 2048 jednostek cieniujących oraz 4 lub 8 GB pamięci GDDR6 (mogą pojawić się 2 warianty) opartej na 128-bitowej szynie.

Producent, aby wpasować się w rynek, musi powalczyć z konkurencją, która w obecnym momencie oferuje bardzo zaawansowane karty graficzne – NVIDIA i ich seria GeForce RTX może być ogromnym problem dla nowego gracza w rynku dedykowanych grafik. Przykładowo, AMD dopiero w ostatniej generacji zadecydowało się na implementację rdzeni Ray Tracing, a narzędzie upscalingu FSR jest obecnie na poziomie DLSS 1.0 ponadto, funkcja Fidelity FX Super Resolution jest dostępna w niewielu grach komputerowych, w porównaniu do DLSS. Aby skutecznie powalczyć o rynek, Intel musi wprowadzić podobne narzędzie.