Ważne

Notice: Undefined property: WidgetCache::$id_base in /home/tablet/domains/tabletowo.pl/public_html/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/bp-core-filters.php on line 923

Mimo zagrożenia klienci wciąż używają wadliwych Galaxy Note 7

W samych tylko Stanach Zjednoczonych do tej pory spłonęło już 70 egzemplarzy Galaxy Note 7. Możemy się jedynie domyślać, o ile większa jest ta liczba, jeśli wziąć pod uwagę cały świat. Zagrożenie nie powstrzymuje jednak użytkowników przed korzystaniem z wadliwych smartfonów.

Samsung zaleca, aby najzwyczajniej w świecie wyłączyć swojego Galaxy Note 7, a następnie udać się z nim do odpowiedniego punktu i go zwrócić. Ewentualnie wymienić na Galaxy S7 lub Galaxy S7 Edge (różnica w cenie zostanie zwrócona w bonach, które można wykorzystać na zakupy w sklepie producenta – tak to przynajmniej wygląda w Polsce; więcej szczegółów na ten temat TUTAJ).

Ogromna grupa użytkowników jednak bagatelizuje zagrożenie i wciąż korzysta ze swojego smartfona. Doskonale pokazuje to poniższy wykres. Widać na nim proces adopcji Galaxy Note 7 na rynku. Zaznaczono też, kiedy zgłoszono pierwszy przypadek wybuchającej baterii oraz kiedy Samsung ogłosił akcję wymiany wadliwych urządzeń.

Po tym ostatnim liczba funkcjonujących na rynku egzemplarzy Galaxy Note 7 sukcesywnie malała. Niestety, tylko na krótko, ponieważ kilka dni później znów się zwiększyła. Potem znowu spadła, a teraz na powrót rośnie i obecnie jest na podobnym poziomie, co wtedy, gdy Samsung ogłosił akcję, polegającą na wymianie wadliwych urządzeń.

 

samsung-galaxy-note-7-adoption-apteligent

Trudno jednoznacznie stwierdzić, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Czyżby nadal nie wszyscy wiedzieli, że ich Galaxy Note 7 może stanąć w płomieniach, a tym samym stanowi zagrożenie dla ich zdrowia, a nawet życia? A może niektórych odstrasza fakt, że proces wymiany może przeciągać się tygodniami – w końcu Samsung nie ma wystarczających zapasów, aby dać klientowi nowy egzemplarz od ręki, choć fabryki pracują pełną parą.

Samsung stara się, jak może, żeby stracić jak najmniej na całej tej aferze. Galaxy Note 7 okrył się już jednak złą sławą i trudno mu będzie odzyskać zaufanie klientów. Koreańczycy zdają sobie z tego sprawę i dlatego mówi się, że przyspieszą premierę przyszłorocznych flagowców z serii Galaxy S, aby zrekompensować sobie straty, jakie ponieśli przez problemy ze swoim najnowszym Notatnikiem.

Źródło: Apteligent

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.


Notice: Undefined property: WidgetCache::$id_base in /home/tablet/domains/tabletowo.pl/public_html/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/bp-core-filters.php on line 923

Komentarze

  • |

    Sprawa jest bardzo prosta – sporo ludzi używa i nadal będzie używało tych telefonów mając wręcz nadzieję, że wybuchną. Bo to znakomita okazja do naciągnięcia Samsunga na sporą kasę w ramach odszkodowania.

    • Marek Grys

      dokładnie tez tak uważam szczególnie w USA gdzie procesy są o mniejsze duperele a wygrane idą w setkach tys $. Na miejscu Samsunga wyłaczyłbym zdalnie wszystkie wadliwe w ciągu tygodnia i zaprosił użytkowników na wymianę (o ile mają na stanie niewadliwe egzemplarze…)

  • artures

    „(…) proces adopcji urządzeń (…)” ??????
    Na Jowisza, człowieku, pisz po polsku !!!!!!

  • AS

    Moim zdaniem, większość użytkowników nawet nie wie, ze ten smartfon może być groźny. Nie każdy jest fanem portali technologicznych. Poza tym 70 przypadków to jest sporo, ale tak naprawdę jest to promil promila użytkowanych egzemplarzy. Nie wiemy tak naprawdę, co jest przyczyną problemów. To może byc po prostu słaba kontrola jakości komponentów i wada może dotyczyć niewielkiej liczby urządzeń. Ale może być tez „systemowa” i wówczas jest to duży problem.

    • Maciej Szkudlarek

      Wybucha 1/1000, wadliwe są baterie fizycznie

    • Aj

      Samsung nie przeprowadził wszystkich testów bo chciał wypuścić model przed iphonem 7. Zdążył ale mu sie to czkawką odbiło i sporymi stratami.

  • Dariusz

    Piszący akrtykuł jest śmieszny , a co niby mam zrobić z tym telefonem, u nas samsung nie ma nowych modeli na podmianę ,( a ile mam czekać na nowy ,miesiać dwa trzy???) sklep nie chce oddać kasy ,wymiana na inny model mnie nie interesuje,

    • Papaj

      Zareklamuj telefon w sklepie z tytułu niezgodności towaru z umową (wzory w necie). W piśmie powołaj się na oficjalne stanowisko samsunga oraz doniesienia prasowe. Zaznacz także, że wymagasz odpowiedzi pisemnej (mailowo lub pocztą). Zdaj pismo wraz z telefonem i tyle. Niestety na odpowiedź będziesz musiał czekać. Nikt od ręki nie odpowie na reklamację. Natomiast jeśli sprzedawca nie uzna tak złożonej reklamacji to znaczy że jest osłem i będzie miał problemy jeśli zgłosisz się z wydrukowaną odmową do federacji konsumentów. Telefon posiada wadę fabryczną co naraża Twoje zdrowie i/lub życie, więc nie sądzę żeby jakikolwiek sklep brał na siebie taką odpowiedzialność.
      Co prawda sprawa ponoć dotyczy pewnej serii urządzeń a nie bezwzględnie wszystkich, jednak producent sugeruje zwrot właśnie wszystkich egzemplarzy, więc sprzedawca raczej nie ma żadnych podstaw by odrzucić reklamację.

  • dwxs

    Nie wiem jakim cudem note 7 może być wadliwy mój S5 śpię z nim na nim i nic nigdy nie wybuchło

  • Sloma86

    Gdy ktoś nie ma problemów z urządzeniem to oczywiste jest że nie będzie wysyłał telefonu zanim będą dostępne zamienniki.
    Mój egzemplarz niestety restartował się jak szalony, ponad 20 razy dziennie i nawet gdy leżał nieużywany więc w poniedziałek pojechał z kurierem do serwisu i czekam na nowy egzemplarz, oby nie było z nim takich problemów jak z ostatnim.

  • PW

    Zakaz używania Note 7 na pokładzie samolotu – podobno nie tylko w LOT takie rzeczy ;)

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona