Ważne

Problem z Galaxy Note 7 jest na tyle poważny, że Samsung będzie wymieniać sprzedane egzemplarze (aktualizacja)

Ostatnimi czasy ciekawe rzeczy dzieją się na rynku mobilnym. Zaledwie kilka tygodni temu wezwano wszystkich użytkowników zegarka Basis Peak do zwrotu z uwagi na problemy z przegrzewaniem się urządzenia. Teraz mamy do czynienia z jeszcze bardziej interesującą sytuacją. Okazuje się, że problem z wybuchającymi bateriami w Samsungu Galaxy Note 7 nie był jednorazowy – wprost przeciwnie. W sumie odnotowano aż 35 przypadków, przez co koreański koncern postanowił podjąć stosowne kroki, by sytuację rozwiązać.

Galaxy Note 7 jest najciekawszym z aktualnie dostępnych na rynku smartfonów Samsunga. Wydawać by się mogło, że w jego przypadku nic nie poszło źle. Oczywiście w tym miejscu „przyczepicie się” do wysokiej ceny, ale pod względem wzornictwa, parametrów i oferowanych funkcji nie można mu nic zarzucić. Tymczasem, niestety, pojawiły się problemy, obok których Samsung nie może przejść obojętnie. Nie może machnąć ręką i uznać, że przecież nic się nie stało.

Masa użytkowników Galaxy Note 7 zgłasza, że ich produkty się przegrzewają. Dochodzi też do tego, że najnormalniej w świecie wybuchają, o czym słyszeliśmy dwukrotnie w ciągu ostatnich dni.  Problemy z baterią, bo o nich mowa, są na tyle poważne, że Samsung zdecydował się na stanowcze kroki.

Ostatnio informowaliśmy, że dostawy Galaxy Note 7 zostały wstrzymane ze względu na dodatkowe kontrole jakościowe, które urządzenie to musi przejść przed wypuszczeniem na rynek – w związku właśnie z licznymi zgłoszeniami od użytkowników. Pojawiły się liczne pytania czy problem uda się rozwiązać za pomocą aktualizacji oprogramowania, czy to jednak kwestia podzespołów. I choć odpowiedzi wciąż nie znamy, jedno jest pewne: problem jest poważny. Na tyle poważny, że osoby, które weszły w posiadanie Galaxy Note 7 będą mogły go wkrótce zwrócić i wymienić na nowy egzemplarz. Szczegóły mają zostać ujawnione wkrótce.

W Polsce, jak doskonale wiecie, Samsung Galaxy Note 7 jeszcze nie jest oficjalnie dostępny – jedynie w przedsprzedaży. Możemy jedynie spekulować czy partia skierowana na nasz rynek jest wolna od wad, o których mowa powyżej, czy nie. Aktualnie czekamy na oficjalne stanowisko Samsung Polska w tej sprawie. Dopiero wtedy będziemy mogli potwierdzić, że dostawa Galaxy Note 7 do polskich klientów będzie na czas czy jednak będzie opóźniona.

Na tę chwilę sprzedaż Galaxy Note 7 w krajach, w których urządzenie to było dostępne, została wstrzymana.

źródło: phoneradar

Aktualizacja – oświadczenie Samsung Polska:

Samsung uznaje dostarczanie produktów najwyższej jakości za priorytet, a każdy odnotowany przez naszych klientów incydent, traktujemy niezwykle poważnie. W odpowiedzi na ostatnie doniesienia związane z Note 7, przeprowadziliśmy drobiazgowe dochodzenie,  które wykazało problemy z baterią.

Jak do tej pory (stan na 1 września 2016) globalnie odnotowaliśmy 35 tego typu przypadków. Obecnie prowadzimy wnikliwą inspekcję wraz z naszymi dostawcami, aby zidentyfikować wszystkie potencjalnie uszkodzone baterie. Ze względu na to, że bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem, wstrzymaliśmy sprzedaż modelu Note 7.

Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.

Zdajemy sobie sprawę z niedogodności jakie niesie za sobą ta sytuacja, ale chcemy być pewni, że Samsung dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości. Bardzo blisko współpracujemy z naszymi partnerami, aby mieć pewność, że proces wymiany urządzeń będzie tak wygodny i efektywny jak to tylko możliwe.

I kolejna aktualizacja:

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Asad

    No jak nie mozna niczego parametrom zarzucic. Brak mhl brak irdy nie rozbieralna obudowa. Note7 to porazka po calosci

    • Artur Węgliński

      Na dodatke terminy kontroli jakości pomylili z terminem wejścia z nim na rynek.

      • MobileTech user

        Jak iphony nie mialy zasiegu to mowili ze zle trzymasz… Jak iphone scieral sie od nowosci to tak mialo byc… Jak iphone 6 wyginal sie jak piszka to trzeba bylo nie nosic w kieszeni, a teraz okazalo sie ze co drugi wyskwietlacz w 6/6 plus to cos tam robia:)

        • Artur Węgliński

          Co ci daje porównywanie do iphonów nawet nie nawiązałem do tej firmy. Chodzi o sam fakt że Note 7 to bubel a apple nie lepsze. Wyginał się to ip6+ choć znam ludzi którym się nie wygina a jeżeli chodzi o zwykłe ip6 to nie wyświetlacz tylko wada jest na płycie głównej telefonu i jeszcze na dodatek odkleja się szkło od wyświetlacza. Wiesz że gdzieś bije dzwon ale nie wiesz w którym kościele. Prawda jest taka że jesteśmy beta testerami ale zamiast za to dostawać pieniądze to my płacimy za to dużo za dużo.

          • MobileTech user

            Sam jestes bubel:)

        • Grucha

          Z dwojga złego wolałbym chyba telefon, który wygnie się w kieszeni, zgubi zasięg, ale nie urwie mi nogi, ewentualnie nie spali chałupy. Wpadki zdarzają się i będą zdarzać każdemu dużemu producentowi, ale wybuchające baterie to już lekkie przegięcie.

          • MobileTech user

            Wiesz ze to sie zdarzylo gdy jakis debik uzywal lewych przejsciowek i tylko przy ladowaniu? Od naglych wybuchow sa iphony jakby nie pamietal:)

          • Grucha

            Wszystkie 35 przypadków było spowodowanych lewą przejściówką? Ja rozumiem, że oryginalne akcesoria itp. ale w telefonie i samym akumulatorze jakieś zabezpieczenia powinny jednak działać. Ok, jeśli wybucha tylko Note podłączony do ładowarki ryzyko urwanej nogi spada, pożaru w domu już niekoniecznie O wybuchających IPhone’ach, przyznam szczerze nie słyszałem.

        • LinekPark

          Samsung Fanboy Alert!

          • MobileTech user

            Idiot troll detected.

          • Artur Węgliński

            Ja już na fanboja zareagowałem :)

          • Artur Węgliński

            Ja już na fanboja zareagowałem :)

          • LinekPark

            Kto ma o nim wiedzieć, ten wie. :) Też go karmię „TYM”.

  • lukas_bukowski

    Bez dwóch zdań, to największa wtopa ostatnich lat. Takie jaja we flagowym telefonie za prawie 4 tysiące złotych :) a to przecież nie jedyna wada telefonu. Problemy z GG5, wydajność, skaner oka i zacinający się guzik rysika na horyzoncie.. Ciężko będzie się pozbierać Samiemu a lada dzień premiera nowego iPhone, szampany już pewnie wystrzeliły ;)

    • FireFrost

      Nie zapominajmy o czytniku linii papilarnych pokrytym… plastikiem. Nie wiem czemu, ale to ostatnie śmieszy mnie najbardziej :D

    • MobileTech user

      Taaa. Iphone 6 plus wyginal sie jak karton i co? Rok pozniej poprawili konstrukcje… O wybuchajacych iphonach w kieszeniach i uciszaniu sprawy juz tez nie pamietacie:)

      • LinekPark

        Nikt nie neguje tego, że w Apple nie było wad, ale ty jak urażony fanboy co chwila to wypominasz. Idź pomódl się do swojego szajsunga, ochłoń i wróć, gdy ból minie.

        • MobileTech user

          Ssij dalej, tepy frajerze:)

      • lukas_bukowski

        Piszesz jakbym był fanem iPhone.. A tak zupełnie nie jest. Dobrze pamiętam wszystkie wpadki Apple i też o nich pisałem i mówiłem. To, że ktoś wytyka błędy Samsungowi nie znaczy, że jest fanem Apple, ogarnij się.

  • porno kapelan

    Szajsung, po prostu.

    • Silent Berserker

      dokładnie.

      • MobileTech user

        Co za palant… Bo dobrze podeszli do sprawy i dbaja o bezpieczenstwo nawet jak ktos z jakims lewych przjsciowek korzysta?
        Pamietasz i wybuchajacych w kieszeni iphonach czy lamiacych sie s6? Zrobili co? Nic…

        • Silent Berserker

          i znowu sie grzejesz, jak Szajsung.

          • MobileTech user

            A ciagle ssiesz… Jak tepy cebulak:)

          • Silent Berserker

            brawo, jestes pierwszym śmieciem ktorego komentarze zablokowalem.

          • MobileTech user

            Cos ci sie pomylilo… Nie rozmawiasz ze swoja stara, wiec szcunku, psie.

          • Artur Węgliński

            Jest nas dwóch.

          • lanietr

            Eee, po co blokować :D Przynajmniej beka jest z typa, który wyłożył 4 tysie i płacze, bo dobrze wie, że Note 7 to gniot i próbuje się bronić ublizajac innym :D

    • REveAL

      Nie szajsung i nie apfel. Ja z doswiadczenia wiem, ze nie kupuje sie rzeczy tuz po premierze. Kupilem kiefys lapka ThinkPada t61p za 6k i po miesiacu mialem juz na gwarancji wymieniana plyte glowna. Problem poprawili w nowym wyposcie. Pozniej mialem lenovo y580 po premierze. Okazalo sie ze nie mozna uzywac aplikacji fabrycznej do kalibracji baterii bo uwalalo plyte glowna. Po rozladowaniu aplikacja Lenovo power mgmt gauge reset lapek nie wodzial zasilacza. Trzeba bylo na hama wkladac baterie na wlacazym lapku i zasilacz zaskakiwal. Efekt wymiana plyty glownrj bo uwalal sie modul od sterowania ladowaniem baterii. Koejny przypadek. Kupilem note4 po premierze. Problemy z autofocuem optycznym. Nie lapal ostrosci z bliska. Efekt. Wymiana aparatu na gwarancji. Kupilem zegarek Timex t2n293 po premierze. Okazalo sie ze przy klaskaniu w dlonie wskazowki od chrono odpadaly. Efekt. Wymiana zegarka. To kilka przypadkow a wszystkie to nie byly przypadki pojedyncze tylko wymiana producenta z przyczyn fabrycznych. Teraz wszystko kupuje jak dany produkt wejdzie na rynek i dobrze sie na nim wygrzeje. Nie mam juz az takiej cieczki zeby miec wszystko najnowsze.

  • Artur Węgliński

    Założę się, że po części to tylko jeden z powodów lub pretekst wycofania go z rynku. Prezes apple to już chyba jest nieprzytomny od szampana.

    • MobileTech user

      Prezes apple to moze sobie jedynie zgietego iphona w odbyt wsadzic – tak podobno robia homusie i po to jest ten applowski feature:)

  • SFAS

    Ile by kosztowała cała akcja, gdyby bateria była wymienna?

    • rice

      to będzie kolejna innowacja w note8

  • Mi 3

    Ja, biedny użytkownik taniej podróby z Chin marki na literę X chciałbym uprzejmie zapytać bogatego ( bo go stać jak pisał ) użytkownika S7 mojej wyroczni smartmaniaka vel na temat: jak to możliwe ??? Zaznaczam, że nie ,,piję” do fanów Samsunga lecz do tego znawcy.

    • jay

      Wybuchające X…. też się trafiały :p

      • VMortens

        Wyobraź sobie, że kolega właśnie do tej sytuacji nawiązuje …

  • SunMoon

    I co na to p.redaktor twierdzący że w życiu nie kupi Mi5 bo ponoć wybuchł. Tu co najmniej 35 wybuchło i S dalej cacy?

  • Lukasz Mielcarzewicz

    Panie Olaf, każdy incydent zgłoszony przez klienta jest traktowany niezwykle poważnie? no toś mnie Pan teraz rozbawił. Proszę bardzo dla przykładu: Numer referencyjny Klienta: 2711243032.Numer zgłoszenia Email: 3981473. Pęknięcie włosowate s6 edge w trakcie ładowania w dniu 25.11.2015 r. Od początku traktowanie klienta z góry, ekspertyza oparta na podejrzeniach technika serwisu – wszystko na piśmie. Oryginalne etui clear cover view, które niszczy ekran smartfonu. Kończ Waść wstydu oszczędź. Zbierajcie dalej żniwa swej polityki reklamacyjnej.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona