Wyrażenia „opóźnienie” lub „przełożona premiera” są niemal synonimem branży gamingowej w ostatnich latach. Steam chce wyjść temu naprzeciw i robi pierwszy krok w walce z niewłaściwymi praktykami deweloperów, którzy przekładają wydawanie nie tylko gier, ale też DLC czy przepustek sezonowych. Świetny ruch, Valve!
Steam zmusi deweloperów do trzymania się harmonogramów
Dotychczas bywało tak, że premiery gier czy przepustek sezonowych lub DLC, były wielokrotnie przekładane. Przykładem są chociażby Skull & Bones czy S.T.A.L.K.E.R. 2, ale lista jest o wiele, wiele dłuższa i zawiera również DLC czy przepustki sezonowe. Ostatnia z tych rzeczy utrzymuje przy życiu i finansuje rozwój takich produkcji, jak chociażby Fortnite czy Call of Duty. Steam postanowiło wesprzeć rozwój tego typu monetyzacji, ale jednocześnie platforma Valve uaktualniła swoją politykę dotyczącą właśnie season passów i DLC.
Ciągłe przekładanie premier nie podobało się graczom i nie spodobało się też Valve, które postanowiło zapisać w swojej dokumentacji, że gdy przepustka sezonowa jest dostępna dla gry, musi zawierać listę całej zawartości do pobrania zawartej w tym zakupie. Deweloperzy od razu muszą również podać przewidywaną datę premiery dla każdego DLC. A teraz najważniejsza informacja: Valve pozwoli studiu na zmianę daty premiery przepustki sezonowej bądź DLC tylko raz! Jest to świetna informacja, bo platforma ukróci ten karygodny proceder ciągłego przekładania premier. W przypadku anulowania przepustki sezonowej wydawcy muszą zwrócić pieniądze graczom za wszelką niewydaną zawartość.
Zmiany w dokumentacji Steam
W odświeżonej dokumentacji Steam można znaleźć informację, że”oferując przepustkę sezonową, obiecujesz przyszłą zawartość. W procesie uruchamiania przepustki sezonowej zostaniesz poproszony o zobowiązanie się do określenia czasu premiery każdej zawartości w ramach przepustki sezonowej. Termin premiery jest zobowiązaniem zarówno wobec klientów, jak i Steam. Jeśli nie jesteś gotowy, aby jasno komunikować się na temat zawartości zawartej w każdym DLC, oraz kiedy każde DLC będzie gotowe do premiery, nie powinieneś oferować przepustki sezonowej na Steam”.
Stanowisko Valve jest więc jasne i na szczęście zbieżne z tym, czego oczekują gracze. Wszyscy mamy już dość ciągłego przekładania premier DLC czy przepustek sezonowych, które przecież potrafią dodać sporo ciekawego contentu do rozgrywki.