Uber Eats dostawa pod drzwi
źródło: Uber

W Uber Eats pojawią się nowe funkcje AI. Jedna z nich sprawi, że zgłodniejesz

Do Uber Eats zawitają nowe funkcje. Zgodnie z obecnymi trendami, firma sięgnie po możliwości oferowane przez sztuczną inteligencję.

Nowe funkcje AI w Uber Eats

Niedawno mogliśmy dowiedzieć się, że w Polsce ruszył Uber dla babci i dziadka, a także usługi Ubera zawitały do mniejszych miast. Dziś zajmiemy się z kolei tematem związanym z Uber Eats, czyli popularną usługą dostarczania jedzenia. Ma ona stać się atrakcyjniejsza za sprawą sztucznej inteligencji.

Pierwsze z nowych narzędzi AI przygotuje podsumowanie opinii klientów. Mają z niego korzystać restauracje, aby w ten sposób szybko wyciągnąć wnioski i wprowadzić ewentualne zmiany. Sprzedawca pozna też swoje mocne strony, na których może się skupić.

Zadaniem drugiej funkcji będzie generowanie opisów menu. W założeniach sprzedawcy będą mogli szybciej i łatwiej uzupełnić menu o opisy konkretnych produktów. Zyskają na tym też klienci, którzy otrzymają dostęp do bardziej dokładnych informacji o poszczególnych daniach.

Uber Eats nowe funkcje AI
(fot. Uber)

Kolejna nowość ulepszy zdjęcia potraw. Uber Eats wykorzysta sztuczną inteligencję do rozpoznawania i poprawy zdjęć przedstawiających zamówione jedzenie. AI poprawi oświetlenie, rozdzielczość czy kadrowanie. Restauracje mogą w ten sposób lepiej zaprezentować oferowane menu, a wielu klientów – po zobaczeniu atrakcyjnych zdjęć potraw – najpewniej zgłodnieje.

Firma nie podaje żadnych szczegółów w kwestii dokładnej daty udostępnienia funkcji AI w poszczególnych regionach. Trudno więc stwierdzić, kiedy z tych rozwiązań będzie można skorzystać również w Polsce. Możliwe, że konieczne będzie wykazanie się sporą dawką cierpliwości, ale też prawdopodobny jest scenariusz, że nie trzeba będzie długo czekać.

Czat na żywo i pieniądze za zdjęcia potraw

W Uber Eats pojawi się czat na żywo, który pozwoli sprzedawcom inicjować bezpośrednie rozmowy z klientami po otrzymaniu zamówienia. Ma to pomóc chociażby w poprawie dokładności zamówień, a także wpłynąć na ogólną jakość kontaktu pomiędzy sprzedawcą a klientem.

Ponadto do dyspozycji użytkowników zostanie oddana możliwość wrzucenia zdjęcia potrawy, gdy dana pozycja w menu nie ma jeszcze własnej fotografii. Jeśli zdjęcie zostanie opublikowane, autor otrzyma 3 dolary w Uber Cash. Rozwiązanie początkowo będzie dostępne tylko w USA, Kanadzie, Meksyku i Wielkiej Brytanii.