TikTok aplikacja na smartfonie
fot. Kon Zografos / Pixabay

TikTok w wersji „premium”. Za brak reklam trzeba będzie zapłacić

Zapłacisz za TikToka bez reklam? Nawet jeśli Ty tego nie zrobisz, wyśmiewając pomysł płacenia za korzystanie z serwisu społecznościowego, to prawdopodobnie nie zabraknie osób, które jednak zapłacą.

TikTok w wersji bez reklam

Pamiętacie jak Elon Musk ogłosił, że Twitter (dziś już X) będzie dostępny w płatnej wersji, która zapewni szereg korzyści dla osób płacących abonament? Wówczas pojawiło się wiele negatywnych opinii, że ten pomysł jest pozbawiony sensu, a niebawem Twitter upadnie. Cóż, okazało się, że jednak Musk miał rację i jego pomysł się przyjął. Co więcej, coraz częściej możemy usłyszeć, że konkurencja wprowadzi podobne rozwiązania.

Jak wynika ze zmian odkrytych w najnowszej wersji aplikacji TikTok, na popularnej platformie z krótkimi filmikami wkrótce pojawi się miesięczny plan bez reklam. Oczywiście za usunięcie reklam trzeba będzie zapłacić.

Obecnie płatna wersja pozostaje na etapie wczesnych testów, ale ciągi znaków znalezione przez serwis Android Authority dostarczyły kilka interesujących informacji. Dowiedzieliśmy się, że nowy plan będzie kosztował użytkowników 4,99 dolarów miesięcznie. Oczywiście dotyczy to rynku w USA i nie należy tutaj przeliczać podanej kwoty bezpośrednio na złotówki.

TIkTok płatny plan
(fot. Android Authority)

Najpewniej cennik płatnego planu zostanie dostosowany do poszczególnych rynków i możliwe, że osoby w Polsce, gdy płatny TikTok już u nas zadebiutuje, zapłacą mniej niż około 22 złotych (4,99 dolarów). Śmiem nawet twierdzić, że jest to wysoce prawdopodobny scenariusz.

Obecnie trwają testy

Jak już wcześniej wspomniałem, TikTok aktualnie prowadzi wczesne testy płatnego planu. Niewykluczone jednak, że niebawem zostanie on udostępniony większej grupie użytkowników. Co więcej, podejrzewam, że chętnych, aby zapłacić za TikToka w wersji “premium” nie zabraknie.

Jeszcze niedawno nie brakowało głosów wyśmiewających decyzję Elona Muska, a teraz podobne pomysły wprowadzane są przez konkurencje. Cóż, niezależnie od naszego stosunku do ekscentrycznego miliardera, trzeba przyznać, że potrafi on wyczuć dobry biznes. Elektryki Tesli sprzedają się rewelacyjnie, sukcesy SpaceX robią spore wrażenie, a niebawem najpewniej standardem staną się płatne plany w serwisach społecznościowych – nie tylko TikTok, ale pewnie też Meta.