Koronawirus nie popsuł T-Mobile początku 2020 roku. Wyniki operatora są bardzo dobre 16

Koronawirus nie popsuł T-Mobile początku 2020 roku. Wyniki operatora są bardzo dobre

Ostatnie miesiące są trudne dla wszystkich. Każdy w mniejszym lub większym stopniu odczuwa skutki epidemii koronawirusa SARS-CoV-2, nawet jeśli rząd stara się jakoś pomóc najbardziej dotkniętym tą sytuacją. T-Mobile jest jednak w dość komfortowym położeniu i cały czas nieźle sobie radzi.

Wyniki finansowe T-Mobile za pierwszy kwartał 2020 roku

Przychody operatora za okres od stycznia do marca wyniosły w sumie 1,557 mld złotych i były o 61 mln złotych wyższe niż w pierwszym kwartale 2019 roku. Wzrost rok do roku odnotowano również w przypadku przychodów z usług mobilnych, na dodatek nawet większy, bo o 66 mln złotych.

T-Mobile udało się także zwiększyć o 4% zysk EBITDA AL w porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku, do 414 mln złotych.

Na dwa ostatnie tygodnie pierwszego kwartału oczywisty wpływ miało ogólne spowolnienie rynku spowodowane pandemią oraz zamknięciem sklepów, więc fakt, że nawet w tych okolicznościach udało nam się wypracować satysfakcjonujący wynik pokazuje stabilność firmy oraz zdrową sytuację finansową – mówi Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska.

Liczba klientów T-Mobile w pierwszym kwartale 2020 roku

Na koniec marca 2020 roku z usług operatora korzystało w sumie 10,982 mln klientów, czyli o 28 tysięcy więcej niż w na koniec czwartego kwartału 2019 roku. Jednocześnie aż o 232 tysięcy powiększyła się baza klientów kontraktowych – tych było w sumie 7,53 mln. Bardzo niską wartość miał też współczynnik odejść w tym segmencie – 0,7%.

Koronawirus nie popsuł T-Mobile początku 2020 roku. Wyniki operatora są bardzo dobre 19
Liczba klientów w Q4 2019 i Q1 2020 (źródło: T-Mobile)

T-Mobile przypomina, że w połowie lutego wystartował z kampanią „Gwarancja najlepszej sieci albo zwrot pieniędzy”, w ramach której klienci indywidualni mogą testować wybrane oferty przez 30 dni i ewentualnie zrezygnować z nich bez ponoszenia kosztów – jak się okazuje, z możliwości tej skorzystało zaledwie 3% klientów.

T-Mobile chwali się też, że dynamicznie rośnie liczba użytkowników aplikacji Mój T-Mobile, na co niewątpliwie duży wpływ mają regularnie rozdawane przez operatora prezenty w ramach akcji „Happy Fridays”. W pierwszym kwartale 2020 roku korzystało z niej średnio 41% bazy aktywnych klientów indywidualnych, natomiast w kwietniu już 47%. Od początku br. pobrano ponad 4,5 mln prezentów.

Stan sieci T-Mobile w pierwszym kwartale 2020 roku

Aktualnie operator ma 11550 stacji bazowych w całej Polsce, a 9330 z nich oferuje agregację od 2 do 4 pasm częstotliwości. Na dodatek tylko w ciągu pierwszych miesięcy 2020 roku liczba tego typu stacji zwiększyła się o blisko 2500.

T-Mobile przygotowuje się także do uruchomienia sieci 5G na częstotliwości 2100 MHz (podobnie jak Play). Do końca pierwszego półrocza 2020 roku operator zamierza mieć 1600 stacji bazowych obsługujących 5G na tym paśmie (w lutym miał ich 800, a w maju już 1460).

Promocja: 60 darmowych minut lub SMS-ów w UE od T-Mobile

T-Mobile daje klientom wybór: 60 darmowych minut lub SMS-ów w UE

Źródło: informacja prasowa