Spadła sprzedaż smartfonów premium. Najbardziej odczuwa to Apple

Apple iPhone

(fot. pixabay.com)

No cóż, przesadnie wysokie ceny, brak innowacji i coraz dłuższy średni cykl życia smartfonów nie służą sprzedaży iPhone’ów. Pierwsza piątka najpopularniejszych modeli na świecie może składać się z urządzeń Apple, ale zainteresowanie zaczęło spadać. Odbija się to na ogólną sprzedaż smartfonów z segmentu premium.

Według nowego raportu opublikowanego przez firmę analityczną Counterpoint Research, który przedstawia sprzedaż smartfonów premium w pierwszym kwartale 2019 roku, dostawy Apple spadły o 20% rok do roku. Ten naprawdę znaczący spadek zainteresowania odbił się na całym rynku droższych urządzeń, który zanotował wynik o 8% gorszy niż rok temu.

Na słabszych wynikach Apple zyskał Samsung, który w pierwszym kwartale zagarnął 25% rynku. Jak wskazuje Counterpoint Research, udało mu to zrobić dzięki nowym topowym modelom z linii Galaxy S. Południowokoreański producent zdecydował się wprowadzić trzy warianty Galaxy S10, co umożliwiło pokrycie szerszego zakresu cen.

Huawei także może pochwalić się dobrymi wynikami. Chińska firma zdobyła 16% w opisywanym segmencie. Wzrost został osiągnięty dzięki wprowadzeniu smartfonów, których kamery dostarczają topowej jakości zdjęć. Ponadto, mimo wielu nowoczesnych rozwiązań i innowacyjnych funkcji, ceny topowych smartfonów Huaweia są niższe niż urządzeń Apple.

Sprzedaż smartfonów premium w Q1 2019. (fot. Counterpoint Research)

Tegoroczne iPhone’y, oprócz nowego modułu kamery, nie wprowadzą raczej znaczącego powiewu świeżości do portfolio Apple. W związku z tym, nie należy oczekiwać nagłego wzrostu sprzedaży. Tym bardziej, że nic nie wskazuje, aby firma pod rządami Tima Cooka zdecydowała się na obniżki cen. Ponadto, długie wsparcie i świetny system aktualizacji iOS zachęcają klientów do trzymania się starszych modeli. Counterpoint Research podaje, że średni cykl życia iPhone’a wzrósł obecnie do 3 lat.

Największym rynkiem dla smartfonów premium pozostaje Ameryka Północna, w której sprzedaje się 30% droższych urządzeń. Należy zauważyć, że to właśnie tutaj iPhone cieszy się naprawdę dużą popularnością. Kolejne miejsca należą do Chin (26%) i Zachodniej Europy (17%).

No dobrze, ale smartfon premium to jaki? Dane udostępnione Counterpoint Research przedstawiają sprzedaż urządzeń, których cena wynosi ponad 400 dolarów. Ogólną sprzedaż, bez względu na cenę, poznaliśmy już wcześniej, dzięki IDC.

Polecamy także:

Apple Watch najpopularniejszym smartwatchem. Sprzedaż jest imponująca

źródło: Counterpoint Research

Exit mobile version