Spotify chwali się liczbą użytkowników i popularnością podcastów

Spotify chwali się liczbą użytkowników i popularnością podcastów

Strategia Spotify, której celem jest zdobywanie kolejnych użytkowników, działa naprawdę sprawnie. Firma pochwaliła się liczbami osiągniętymi w drugim kwartale 2019 roku i raczej nie ma dużych powodów do narzekania.

Podcasty mają się świetnie

Szwedzi, po odnotowaniu pierwszego kwartalnego zysku, postanowili jak najszybciej wykorzystać zarobione pieniądze. Firma na początku roku podjęła decyzję, że w celu zwiększania liczby użytkowników, postawi większy nacisk na podcasty. Spotify wykupiło wówczas serwisy Gimlet i Anchor, które specjalizują się w dziedzinie podcastów.

Mocniejsze wejście na rynek podcastów to także walka z nowymi, jak i już z dobrze znanymi przeciwnikami. Apple to w końcu nie tylko usługa Apple Music, ale także ogromna baza podcastów. Ponadto, na każdym iPhonie czy Macu zainstalowane jest autorskie oprogramowanie Apple do słuchania podcastów.

Spotify chwali się liczbą użytkowników i popularnością podcastów
Wyniki Spotify w drugim kwartale 2019 roku. (fot. Spotify)

Co więcej, jak wskazują nieoficjalne informacje, firma Tima Cooka zamierza mieć silną pozycję na tym rynku. W związku z tym, Apple podobno miało skontaktować się z firmami i twórcami podcastów, aby omówić ewentualnie kupienie wyłączonych praw do wybranych materiałów. Niewykluczone, że będą to już znane i popularne treści, a także zupełnie nowe podcasty.

Spotify nie zamierza jednak odpuścić, tym bardziej, że podcasty pozwalają na przyciągnięcie nowych użytkowników. Jak wynika z raportu obejmujące drugi kwartał 2019 roku, liczba odbiorców podcastów na Spotify wzrosła o imponujące 50% względem poprzedniego kwartału i niemal podwoiła się od początku roku.

Liczba użytkowników ciągle rośnie

Szwedzi wciąż mogą chwalić się wzrostami użytkowników. Z usług firmy w drugim kwartale korzystało 232 mln osób, co oznacza wzrost na poziomie 29% rok do roku. Z kolei łączna liczba wszystkich subskrybentów premium wynosi 108 mln, czyli o 31% więcej niż w drugim kwartale 2018 roku.

Mimo tych wszystkich wzrostów, w tym większej bazy osób płacących za dostęp do usługi premium, firma wciąż ma problemy z zakończeniem kwartału na plusie. Strata operacyjna wyniosła 3 mln euro. Niewykluczone jednak, że inwestycja w podcasty niebawem się zwróci i Szwedzi zaczną odnotowywać zyski na swoim produkcie.

Polecamy również:

Lubisz Gwiezdne Wojny, Marvela lub Disneya? Zajrzyj na Spotify

źródło: The Verge, Spotify