Spotify

Po raz pierwszy od swojego powstania, Spotify odnotowuje kwartalny zysk. I od razu wydaje pieniądze na podcasty

Apple Music ma 50 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Niby dużo, ale przecież Apple rzekomo nie prowadzi tej usługi dla pieniędzy. Dla porównania, Spotify przekroczyło już 207 mln użytkowników, i po raz pierwszy w swojej historii, zaczęło na nich zarabiać.

W ciągu trzech ostatnich miesięcy 2018 roku, Spotify udało się przyciągnąć do swojej usługi 16 milionów nowych klientów.

Oczywiście najważniejszymi użytkownikami serwisu streamingującego muzykę, są ci, którzy płacą za subskrypcję Premium. Obecnie jest ich 96 milionów, co jest świetnym wynikiem na tle sytuacji sprzed roku. Końcówka 2018 roku była w tym temacie lepsza od ostatnich miesięcy 2017 roku aż o 36%.

W Stanach Zjednoczonych Spotify zyskał wielu klientów przez oferowanie wraz podstawowym kontem Premium i planem rodzinnym, głośnika Google Home Mini. Firma określa segment inteligentnych głośników jako kluczowy dla swojego wzrostu, więc należy się spodziewać, że będzie inwestować w tego typu akcje coraz częściej.

Kto wie? Może gdy Asystent Google przemówi w języku polskim w głośnikach Google, a same urządzenia będą oficjalnie dostępne z poziomu sklepu Google w naszym kraju, to Spotify zainwestuje w podobną kampanię u nas? Na razie to dość odległe marzenia, ale taki pomysł wcale nie byłby zły.

Spotify po raz pierwszy coś zarabia

Firmie udało się nie tylko znacznie zwiększyć przychody, ale po odliczeniu strat poniesionych w 2018 roku, okazuje się, że jej ostatni kwartał był pierwszym, w którym udało się wyjść na plusZyski nie są kolosalne, ale pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość. Umożliwiają też odważne inwestowanie w różne dziedziny biznesu.

Spotify zdecydowało się wykupić serwisy Gimlet Anchorktóre specjalizują się w dziedzinie podcastów. Nie jest jasne, ile Szwedzi wydali na te sieci podcastowe, ale na pewno nie jest to koniec inwestycji. Na podobne przejęcia przeznaczyli w tym roku 400-500 milionów dolarów.

W ten sposób Spotify staje się bardzo ważnym graczem na rynku podcastów, chcąc stworzyć z nich silniejszą gałąź swojej działalności i współtworzyć „radio przyszłości”, tak by stało się ono jednym z podstawowych sposobów przyjmowania informacji wśród użytkowników aplikacji serwisu.

Czy jest to krok opłacalny dla Spotify? Firma nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

„Pomyśl o tym, co zrobiliśmy z muzyką. Im więcej informacji mamy o muzyce, której słuchają nasi użytkownicy, tym celniej trafiamy do nich z reklamami. Teraz będziemy mogli przenieść tę wiedzę na podcasty”.
– Brian Benedik, wiceprezes Spotify

źródło: Spotify przez Phone Arena, TechCrunch