Spotify chce wejść na rynek telewizyjny i filmowy przy pomocy swoich ekskluzywnych podcastów

Spotify chce wejść na rynek telewizyjny i filmowy przy pomocy swoich ekskluzywnych podcastów

Spotify kojarzy nam się głównie z muzyką, a dla wielu także z podcastami. Właśnie one mają pozwolić szwedzkiej firmie wejść na rynek telewizyjny i filmowy.

Ekskluzywne podcasty Spotify w formie seriali i filmów?

Szwedzkie przedsiębiorstwo rozpoczyna właśnie współpracę z Chernin Entertaiment, znaną chociażby z produkcji filmu Ford vs Ferrari. Ma ona na celu tworzenie i dystrybucję treści filmowych i serialowych bazujących na ekskluzywnych podcastach w aplikacji.

Umowa między przedsiębiorstwami obejmuje ponad 250 oryginalnych treści szwedzkiego medium, z których amerykańska firma wykona dzieła przeznaczone do odtwarzania na telewizorach. Wiadomo już, że przy współpracy z Pineapple Street Media powstanie seria na bazie uznanego podcastu The Clearing.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

W Spotify wierzymy, że niezwykły rozwój audio będzie nadal przyciągał wielkich światowych twórców i sprawi, że podcasty staną się głównym celem oryginalnych własności intelektualnych.

Dawn Ostroff, dyrektor ds. treści i reklamy w Spotify

Partnerstwo z Chernin Entertaiment ma być budowane na bazie znanych już produkcji, przeniesionych już na ekrany telewizorów, takich jak np. Homecoming, stworzony dla Amazon Prime Video, The Two Princes, które możemy zobaczyć na HBO Max czy chociażby The Horror of Dolores Roach. Jak twierdzi Spotify, amerykańska firma jest idealnym partnerem do tworzenia tego typu treści i adaptacji, ponieważ ma wielkie doświadczenie i mnóstwo kinowych hitów, jak Ford vs Ferrari czy Le Mans ’66.

Po tym jak Spotify stworzyło podcasty w interaktywnej formie, przyszedł czas na dalszy ich rozwój
Po tym jak szwedzkie medium stworzyło podcasty w interaktywnej formie, przyszedł czas na dalszy ich rozwój (fot. Spotify)

Oczywistą rzeczą jest, że podcasty są znacznie tańsze w produkcji niż dzieła telewizyjne. Chernin Entertaiment uznało jednak, że opłaca się przenosić na duży ekran treści tworzone w ramach podcastów. Umowa ma więc przynieść wymierne korzyści dla obu stron. Nie pozostaje nic, jak czekać na premierę pierwszych dzieł, które powstaną przy współpracy tych dwóch przedsiębiorstw.