Spotify ma już 100 mln subskrybentów i nadal spore problemy z odnotowaniem zysku

Spotify

Apple wydając iTunes Store wprowadził rewolucję w kupowaniu muzyki. Dostęp do legalnych treści stał się znacznie łatwiejszy. Kolejnym dużym krokiem, który zmienił rynek muzyczny, było pojawienie się serwisów streamingowych. Na czele zmian stoi obecnie Spotify, który może pochwalić się przekroczeniem kolejnego znaczącego progu liczby użytkowników.

Spotify ogłasza kolejny świetny wynik

Szwedzka firma przedstawiła dane dotyczące pierwszego kwartału 2019 roku. Dowiedzieliśmy się, że Spotify ma obecnie 100 mln użytkowników, którzy płacą miesięczny abonament za dostęp do usługi w wydaniu premium. Oznacza to wzrost o 32% rok do roku. Trzeba przyznać, że wynik naprawdę dobry, tym bardziej, że konkurencji jest całkiem sporo i oferuje ona naprawdę dobre usługi. Łącznie wszystkich osób słuchających muzyki z użyciem Spotify jest 217 mln.

Spotify wspomina o dobrym starcie w Indiach. Usługa została uruchomiona pod koniec lutego i w pierwszym tygodniu zdobyła ponad milion nowych użytkowników. Obecnie korzysta z niej 2 mln osób i liczba ta powinna jeszcze znacząco wzrosnąć.

Spotify testuje kilka nowych funkcji w aplikacji na Androida, m.in. wyłącznik czasowy

Jak podaje szwedzka firma, wzrost liczby użytkowników premium został osiągnięty m.in. dzięki promocji usługi w USA i Kanadzie. Ważnym elementem jest współpraca z Samsungiem i Hulu. Sporym zainteresowaniem ma cieszyć się plan rodzinny, co nie powinno dziwić – za 29,99 zł (cena w Polsce) można mieć dostęp do usługi premium na sześciu różnych kontach.

Pierwszy kwartał 2019 roku z brakiem zysków

Pomimo wzrostów i naprawdę dużej bazy klientów, Spotify nie odnotował zysków, tracąc 142 mln euro. Warto zauważyć, że poprzedni kwartał był pierwszym, w którym firma odnotowała zysk. Niestety, nie udało się tego powtórzyć. Pewnym pocieszeniem może być informacja, że w pierwszym kwartale 2018 roku strata była większa – 169 mln euro.

Spotify nie spodziewa się, że w najbliższym czasie osiągnie wysokie zyski. Celem jest przede wszystkim umocnienie pozycji i dalsze zwiększanie liczby użytkowników. Osób płacących abonament za premium powinno przybywać, chociażby dzięki nowemu planowi skierowanemu dla par.

Warto dodać, że aplikacja Spotify cieszy się dużym zainteresowaniem na smartfonach i tabletach. Wersja na Androida przekroczyła niedawno 500 mln instalacji.

źródło: Spotify, Engadget

Exit mobile version