iPhone jest prawdziwym hitem, ale Apple TV już niekoniecznie

iPhone jest prawdziwym hitem, ale Apple TV już niekoniecznie

Firma Strategy Analytics udostępniła nowy raport, który przedstawia popularność systemów operacyjnych stosowanych w telewizorach i w innych urządzeniach służących do dostarczania obrazu na większe ekrany.

Apple TV daleko w tyle

Firma Tima Cooka ma powody do zadowolenia. W ostatnim kwartale osiągnęła rekordowe przychody. Dowiedzieliśmy się również, że iPhone 11 jest najczęściej kupowanym smartfonem na świecie, a Apple Watch zdominował rynek smartwatchy. Nie zawsze jednak logo nadgryzionego jabłka wystarcza, aby wyprzedzić konkurencję i stać się jednym z liderów rynku.

Według nowego raportu, pokazującego globalną popularność urządzeń (TV i przystawki) oraz platform, które umożliwiają odbiór serwisów streamingowych na większych ekranach, przystawka Apple TV nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem. Niska popularność może być pewnym zaskoczeniem – w końcu to właśnie Apple TV zapewnia najwygodniejszą metodę dostępu do usług firmy Tima Cooka i świetnie współpracuje z pozostałymi urządzeniami z Cupertino.

Apple TV vs. konkurencja
Apple TV ze skromnym udziałem na poziomie 2% (fot. Business Wire)

No cóż, najwidoczniej nawet użytkownicy pozostałego sprzętu Apple nie są zbytnio zainteresowani przystawką. Działający na niej system operacyjny tvOS ma tylko 2% rynku, czyli tyle samo, co raczej niezbyt rozpoznawalny Firefox OS. Natomiast biorąc uwagę urządzenia, a dokładniej popularność poszczególnych marek, to Apple konkuruje z Panasonicem czy takimi firmami, jak Konka lub Changhong.

Korea Południowa i Japonia, a później pozostali

Wiemy już, że Apple TV i tvOS to produkty niezbyt popularne, nawet wśród fanów marki. Kto więc jest liderem rynku? Pierwsza pozycja należy do Samsunga, co Koreańczycy zawdzięczają dobrej sprzedaży telewizorów. Następne jest Sony, a to za sprawą telewizorów i konsoli PlayStation. Podium zamyka natomiast LG.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Jeśli pod uwagę weźmiemy platformy i systemy operacyjne, to robi się całkiem interesująco. W przeciwieństwie do chociażby rynku smartfonów nie mamy do czynienia z duopolem Apple i Google. Na prowadzeniu jest Tizen – system operacyjny znany z telewizorów Samsunga zdobył „tylko” 11% rynku. Kolejne miejsce należy do webOS, czyli oprogramowania znanego z telewizorów LG, które może pochwalić się wynikiem na poziomie 7%. Identyczny wynik, a także drugie miejsce, zajęło PlayStation. Natomiast następna pozycja to Roku TV OS mający 5%.

Wyraźnie widać, że rynek jest mocno podzielony, a serwisy streamingowe nie mają tak łatwego zadania, jak na innych popularnych urządzeniach – np. smartfony, tablety czy komputery. Ze względu na wiele różnych systemów, firmy muszą wydać i rozwijać znacznie więcej aplikacji.