Rywal WhatsAppa będzie zarabiał, ale nie będzie wyświetlał reklam. Jak to możliwe???

komunikator signal instagram

(fot. Tabletowo.pl)

Możliwe, że rozwój Signala wkrótce przyspieszy i stanie się on jeszcze lepszym komunikatorem. Twórcy postanowili wprowadzić nową funkcję, która w założeniach ma pozwolić na zwiększenie zysków.

Użytkownicy będą mogli przekazać darowiznę

Wszystkie najpopularniejsze komunikatory udostępniane są za darmo. Nie musimy płacić za pobranie czy korzystanie z większości dostępnych funkcji. Należy mieć jednak na uwadze, że wiele z nich swój model biznesowy opiera na dostarczaniu spersonalizowanych reklam, tworzonych na podstawie profilu użytkownika.

W przypadku komunikatorów, stawiających przede wszystkim na prywatność i bezpieczeństwo, zarabianie na spersonalizowanych treściach z pewnością wywołałoby negatywny odzew użytkowników. Nic więc dziwnego, że zespoły rozwijające takie aplikacje szukają innych sposobów na zarabianie.

Dobrym przykładem jest nowa funkcja w komunikatorze Signal. Twórcy poinformowali o wdrożeniu rozwiązania, które umożliwia przekazywanie darowizn w ramach aplikacji. Dostępne są dwie podstawowe opcje – miesięczne lub jednorazowe wpłaty za pomocą Google Pay lub Apple Pay.

Użytkownicy, którzy zdecydują się dołączyć do społeczności osób utrzymujących Signala, wpłacając co miesiąc niewielką kwotę, otrzymają specjalną odznakę wyświetlaną w profilu. Po jej aktywacji będzie ona widoczna dla wszystkich znajomych. Co ciekawe, odznaka różni się od wybranej kwoty. Dostępne są trzy warianty – 5, 10 i 20 dolarów.

(fot. Signal)

Signal nie zapomniał o zachowaniu prywatności

Jak możemy przeczytać we wpisie na oficjalnym blogu Signala, funkcja została zaprojektowana w taki sposób, aby zachować możliwie jak najwyższy poziom bezpieczeństwa. Informacje dotyczące płatności nie są powiązane z konkretnym kontem – wykorzystywany jest anonimowy schemat poświadczeń, który wcześniej był wprowadzony w prywatnych grupach Signal.

Oczywiście użytkownicy otrzymują odznaki, aczkolwiek serwer nie wie konkretnie, za którą płatność odpowiada wpłacający. Ponadto odznaki są opcjonalne – nie trzeba ich pokazywać innym osobom. Należy jeszcze dodać, że miesięczne subskrypcje odnawiane są wyłącznie w sytuacji, gdy korzystamy z aplikacji. Jeśli użytkownik przestanie korzystać z komunikatora lub odinstaluje aplikację, to zostaną one automatycznie anulowane po kolejnym cyklu.

Przy okazji warto przypomnieć, że konkurencyjny Telegram niedawno ogłosił funkcję pozwalającą pozbyć się reklam po wpłaceniu określonej kwoty.

Exit mobile version