W 2020 roku Samsung nie dał rady Huawei na rynku smartwatchy. Apple nadal rządzi

smartfon Samsung Galaxy S10 smartwatch Samsung Galaxy Watch Active

fot. Samsung

Pomimo sporych problemów Huawei, Samsung w 2020 roku nie zdołał wyprzedzić Chińczyków na rynku smartwatchy. Niekwestionowanym liderem niezmiennie pozostaje Apple.

Smartwatche w 2020 roku

Rynek smartwatchy należy podzielić na kilka zasadniczych segmentów, zaczynając od giganta z Cupertino, którego Apple Watche są niezaprzeczalnym liderem na rynku. Do internetu trafiły niedawno informacje o tym, że od początku produkcji swoich inteligentnych zegarków, Apple sprzedało już 100 milionów sztuk smartwatchy. Dużo dalej są inne firmy, jak na przykład Huawei, które mimo swoich problemów w świecie smartfonowym, nieprzerwanie może pochwalić się niezłą sprzedażą w segmencie urządzeń ubieralnych. Jest też oczywiście i Samsung, który marzy o przeskoczeniu Chińczyków i zajęciu drugiego miejsca na podium. Na to firma z Korei Południowej będzie musiała jeszcze poczekać, bo w 2020 roku sztuka ta się im nie udała.

Udział w rynku smartwatchy na przestrzeni lat 2018-2020 (fot. Counterpoint Research)

Według nowego raportu wydanego przez firmę badawczą Counterpoint Research, udział Samsunga w rynku smartwatchy wzrósł zarówno w trzecim jak i czwartym kwartale 2020 roku. Wynik ten jednak okazał się niewystarczający do przeskoczenia Huawei. Koreańczycy muszą zadowolić się mocną trzecią pozycją. Jak czytamy w raporcie, Samsung sprzedał w ubiegłym roku około 9,1 milionów smartwatchy, kiedy w tym samym okresie Huawei mógł pochwalić się 11,1 mln sztuk, które trafiły do sklepów. Jest to więc wynik lepszy o mniej więcej 2 miliony urządzeń.

Dla kontrastu należy dodać, że w 2020 roku Apple sprzedało blisko 33,9 milionów sztuk swoich zegarków. To ponad trzykrotnie więcej niż Samsung i Huawei. Na tak znakomite wyniki przełożyła się miała świetna sprzedaż Apple Watcha serii 6, jak i bardziej budżetowego modelu Apple Watch SE.

Procentowy udział w rynku smartwatchy przez poszczególne firmy w latach 2018-2020 (fot. Counterpoint Research)

Raport podaje, że w ogólnym rozrachunku rynek smartwatchy wzrósł o 1,5% w stosunku do roku 2019. Tak mały wzrost spowodowany jest przez światową pandemię koronawirusa. Eksperci oczekują, że średnia cena, jaką przyjdzie nam zapłacić za inteligentne zegarki w 2021 roku, wzrośnie.

Samsung do walki użyje WearOS?

Kilka dni temu do sieci trafiły dość sensacyjne informacje, jakoby Samsung w jednym ze swoich kolejnych zegarków zrezygnował z autorskiego systemu operacyjnego TizenOS, na rzecz WearOS od Google. Oczywiście nie oznacza to, że Samsung całkowicie porzuci swój system. Być może Koreańczycy wydadzą kilka nowych smartwatchy, a WearOS będzie tylko jedną z dostępnych opcji. Czy taka taktyka pozwoli Samsungowi przeskoczyć Huawei w 2021 roku? Przekonamy się po pierwszych wynikach sprzedaży za kilka miesięcy.

Exit mobile version