Play logo money pieniądze kasa
fot. Kerala / Pixabay

Play podsumowuje 2020 rok. Mimo pandemii, odnotowano prawie same wzrosty

Ubiegły rok wszystkim dał się we znaki (no, może poza koncernom farmaceutycznym, które na pandemii COVID-19 zarabiają niewyobrażalne pieniądze). Play również musiał zmierzyć się z tą wyjątkowo niekorzystną sytuacją, ale pomimo przeciwności, 2020 rok może zaliczyć do stosunkowo udanych.

Reklama

2020 rok na zawsze zapisze się w naszej pamięci, chociaż w sumie chcielibyśmy go z niej wymazać na zawsze. Niestety, jego echa widać również w tym, a na dodatek właśnie dziś zapowiedziano rozszerzenie dotkliwych obostrzeń na całą Polskę (zaczną one obowiązywać już od najbliższej soboty, 20 marca, do 9 kwietnia 2021 roku). Nadchodzące tygodnie także będą zatem wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców.

Mimo ogromnych trudności, Play może zaliczyć 2020 rok do stosunkowo udanych

Przez wiele tygodni 2020 roku salony i stoiska Play były zamknięte, a to znacząco – niestety negatywnie – wpłynęło na wyniki tego operatora (innych zresztą też), ponieważ wielu klientów preferuje (do)kupowanie usług podczas bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą (nie każdy jest przekonany do obsługi online czy przez telefon). Właśnie przez ograniczenia nakładane na handel, w 2020 roku Play odnotował spadek przychodów ze sprzedaży towarów, który jednak na szczęście zrównoważyły większe przychody z usług i ARPU (średni przychód na użytkownika) niż przed rokiem.

Reklama
salon Play
fot. Play

Co więcej, pomimo pandemii COVID-19 i kilkutygodniowego zamknięcia sklepów, całkowita baza raportowanych klientów Play wzrosła do 15,4 mln (o 1% względem 2019 roku), natomiast liczba aktywnych użytkowników usług mobilnych zwiększyła się o 0,3 mln do 12,2 mln (wzrost o 2,5% rok do roku). Operator informuje też, że w przypadku tych ostatnich baza aktywnych klientów kontraktowych wzrosła o 0,1 mln do 8,4 mln. Ponadto zwiększyła się także liczba użytkowników ofert przedpłaconych (o 5,6%, do 3,8 mln), do czego przyczyniło się w dużej mierze przejęcie klientów Virgin Mobile Polska.

Nie tylko dlatego Play może jednak uznać 2020 rok za całkiem udany. Operatorowi udało się bowiem zwiększyć również bazę klientów usługi telewizyjnej NOW BOX TV aż o 268%, do 118 tysięcy, a także liczbę użytkowników internetu stacjonarnego (na koniec ubiegłego roku korzystało z niego 7 tysięcy osób).

Przy okazji operator podaje też, że w 2020 roku zainwestował w sumie 806 mln złotych, przede wszystkim w rozwój sieci, dzięki czemu na koniec grudnia ubiegłego roku działało już 8800 stacji bazowych.

Na koniec warto przypomnieć, że niedawno operator sieci Play został przejęty przez francuską Grupę iliad.