Orange wreszcie uruchamia program zwrotów pieniędzy dla byłych klientów, którym pobierano opłaty za utrzymanie numeru w sieci. Dowiedz się, w jaki sposób ubiegać się o zwrot niesłusznie pobranych środków.
Orange wreszcie zwraca środki byłym klientom
Orange znalazło się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów już kilkukrotnie. We wrześniu 2023 roku instytucja zwróciła uwagę na opłaty za połączenia klientów z infolinią tego operatora. Wtedy to UOKiK zdecydował, że przedsiębiorstwo musi zrekompensować te działania swoim konsumentom.
W lipcu zaś Urząd zwrócił uwagę na opłaty za utrzymanie numeru w sieci. Kwotę w wysokości 5 złotych pobierano od klientów od 4 kwietnia 2022 roku do 24 stycznia 2024 roku za każde 31 dni braku aktywności abonenta w sieci. Po zbadaniu sprawy UOKiK zobowiązał Orange do zwrotu równowartości pobranych opłat.
Program wystartował już w lipcu 2024 roku, jednak dotyczył on wyłącznie obecnych klientów tego operatora. Teraz natomiast Orange ruszyło z procedurą zwrotów obejmującą byłych konsumentów. Otrzymanie środków w ramach rekompensaty przez byłych abonentów nie jest tak proste, jak w przypadku obecnych klientów i nie będzie automatyczne. Były użytkownik Orange musi samodzielnie ubiegać się o zwrot. W jaki sposób?
Jak otrzymać zwrot pieniędzy od Orange?
Aby otrzymać równowartość opłat za utrzymanie numeru w przypadku byłych klientów oferty Orange na kartę, konieczne jest złożenie wniosku. Dokument należy złożyć do dnia 18 grudnia 2024 roku za pośrednictwem wirtualnego formularza dostępnego na stronie internetowej.
Przesłanie formularza wymaga podania kilku podstawowych informacji o wnioskodawcy. Wypełniając dokument, w pierwszym kroku należy wybrać obywatelstwo, w kolejnych zaś konieczne jest wpisanie numeru PESEL/numeru dokumentu oraz numeru telefonu, z którego w czasie od 4 kwietnia 2022 roku do 24 stycznia 2024 roku pobierano opłatę za utrzymanie numeru, a także numer rachunku bankowego, na który ma zostać przelany zwrot.
Jak wynika z informacji przekazanych przez Orange, jeśli wszystkie dane złożone we wniosku będą poprawne, zwrot trafi do byłych klientów operatora najpóźniej 18 lutego 2025 roku.