Apple Health

Opieka zdrowotna Apple w ramach subskrypcji? Testy usługi trwają od kilku lat

To smartfony są tymi urządzeniami, które nadal przynoszą Apple największe zyski, choć nie bez znaczenia pozostają komputery amerykańskiej firmy. Świetnie radzą sobie też inteligentne zegarki – co trzeci sprzedany smartwatch w pierwszym kwartale 2021 roku był wyprodukowany przez Apple. Firmie nadal nie udało się jednak zrealizować planu związanego z wykorzystaniem technologii w ochronie zdrowia.

Opieka zdrowotna Apple

The Wall Street Journal informuje, że już w 2016 roku Apple rozważało dość odważny plan uruchomienia własnej usługi opieki zdrowotnej. Całość miałaby opierać się na abonamencie, pozwalającym na stały kontakt z „lekarzami Apple” w klinikach należących do amerykańskiej firmy. Projekt miał zaoferować klientom kompleksową usługę opieki zdrowotnej, która oprócz konsultacji ze specjalistami, integrowałaby dane zebrane z iPhone’a i Apple Watcha.

Apple Watch 6
(fot. Andrzej Libiszewski, Tabletowo.pl)

W świetle tych rewelacji, całkiem nowego znaczenia nabierają słowa Tima Cooka sprzed dwóch lat. Mówił on wtedy, że chce, aby jego firma była znana z dokonań w dziedzinie służby zdrowia. Nikt wtedy nie mógł przypuszczać, że Tim Cook miał na myśli dosłowne leczenie ludzi. Dokumentacja, do której miała dostęp redakcja TWJ wskazuje, że gigant z Cupertino spędził wiele miesięcy próbując zrozumieć, w jaki sposób można wykorzystać dane, zebrane od użytkowników smartwatcha w celach zdrowotnych.

Informatorzy donoszą, że Amerykanie testują możliwość wprowadzenia własnej opieki zdrowotnej już od 2016 roku. Rok później firma z logo nagryzionego jabłka przejęła pierwsze kliniki i stworzyła w nich stanowiska testowe dla swojej dywizji służby zdrowia. Niestety, testy trwają do dziś i nie przeszły pomyślnie fazy wstępnej. Dzisiaj ambicje firmy, które dopiero teraz zaczynają być powszechnie znane, utknęły w martwym punkcie. Testy nie idą bowiem zgodnie z planem – szczególnie liczba możliwych do przeanalizowania danych wydaje się być niewystarczająca.

Według raportu, jedną z inicjatyw jest aplikacja testowana wśród pracowników amerykańskiego producenta o nazwie HealthHabit. Łączy ona ludzi z pracownikami kliniki za pomocą czatu, a także stawia przed użytkownikami wyzwania mające poprawić zdrowie. Aplikacja pomimo niskiej liczby pobrań i niewielkiej liczby aktywnych użytkowników przyczyniła się do niezłego wyniku kliniki w leczeniu nadciśnienia. Dane mówią, że u nawet 91% pacjentów kliniki Apple doszło do znacznej poprawy zdrowia.

apple health
(źródło: Apple)

Wygląda na to, że wysiłki firmy w sektorze służby zdrowia skupione zostały na nowej generacji smartzegarka i jego możliwościach. Widać też w tym wszystkim pewną konsekwencję – pisaliśmy niedawno, że nadchodząca generacja zegarka Apple może zyskać kolejne, innowacyjne funkcje zdrowotne.

Jeśli firmie uda się zbudować odpowiednią infrastrukturę, opartą o funkcje zdrowotne swoich urządzeń, to nie widzę przeszkód, aby plany firmy mogły się ziścić. Apple ma wszystko co potrzebne, aby i w tym przypadku odnieść sukces.