OnePlus logo

OnePlus nawiązał współpracę z Facebookiem. Użytkownicy mogą być z niej niezadowoleni

OnePlus deklaruje, że jest firmą, dla której informacje zwrotne od użytkowników są niezwykle ważne. I chociaż niejednokrotnie to udowodnił, to wiele razy wystawiał też ich cierpliwość na wymagającą próbę. Fani marki to grono, które nie boi się krytykować producenta – jego współpraca z Facebookiem może wywołać z tłumu głosy niezadowolenia.

OxygenOS to jeden z największych atutów smartfonów marki OnePlus

Producent wkupił się w łaski użytkowników dzięki oferowaniu świetnie wyposażonych smartfonów w bardzo atrakcyjnych i niezwykle konkurencyjnych cenach. Dziś jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej – high-endy marki nie są już „zabójcami flagowców” konkurencji, ponieważ cenowo im dorównały (zob. ceny OnePlus 8 Pro).

Oprócz świetnego hardware’u, niewątpliwą zaletą w opinii ogromnej rzeszy użytkowników jest oprogramowanie, instalowane na smartfonach. OxygenOS jest chwalony za lekkość i szybkość działania oraz mocne podobieństwo do „czystego” Androida, a także wsparcie (choć producentowi zdarzały się wpadki w tej kwestii).

smartfon OnePlus 7 Pro smartphone
OnePlus 7 Pro (fot. Denis Żak / Tabletowo.pl)

OnePlus nawiązał współpracę z Facebookiem. Efekty już są widoczne

Jak zauważył Max Weinbach, członek ekipy serwisu xda-developers, jeśli na smartfonie marki zainstalowana jest starsza wersja aplikacji Instagram, jest ona automatycznie aktualizowana do nowszej za pomocą autorskich narzędzi Facebooka, zamiast przez Sklep Google Play.

Serwis Android Police zwrócił się z prośbą o komentarz do tej sytuacji i producent potwierdził, że w smartfonach z serii OnePlus 8 oraz modelu OnePlus Nord Facebook App Installer, Facebook App Manager i Facebook Services są systemowymi aplikacjami. Ponadto na ww. smart-telefonach preinstalowane są Facebook, Messenger i Instagram, a przy okazji także i Netflix.

Według deklaracji producenta, preinstalowanie ww. aplikacji zapewnia lepszą wydajność baterii na Facebooku i poprawia odtwarzanie HDR w serwisie Netflix. O ile jednak same programy można odinstalować, to usług dostarczanych przez serwis Marka Zuckerberga już nie, aczkolwiek użytkownicy mogą je zdezaktywować.

Jak zauważa serwis Android Police, ww. usługi używają też dane w tle, choć w niewielkich ilościach. Jednocześnie nie ma jednak pewności, jakie informacje są udostępniane serwisowi. I chociaż większość osób korzysta z najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego i godzi się na dzielenie swoimi danymi, to nie wszyscy użytkownicy muszą być zadowoleni z takiego obrotu spraw.

OnePlus poinformował jednak, że nie zamierza zmieniać swojej strategii i nadal będzie instalować aplikacje oraz usługi Facebooka na swoich smartfonach, przeznaczonych do sprzedaży w Europie, Ameryce Północnej i Indiach. Nic się natomiast nie zmieni w przypadku starszych modeli, nawet po aktualizacji systemu operacyjnego.