(fot. Volkswagen)

Volkswagen ID.4 – elektryczny SUV o dobrym zasięgu

Niebawem oferta elektrycznych Volkswagenów powiększy się o kolejny model. Niemiecki producent zapowiedział ID.4.

Reklama

Elektryczny SUV dołączy do ID.3

Volkswagen ma ambitne plany związane z elektromobilnością i samymi samochodami napędzanymi silnikami elektrycznymi. Firma w tym celu zainwestuje 33 mld euro w całej grupie, w tym 11 mld euro w samą markę Volkswagen. Niemcy planują osiągnięć milion samochodów elektrycznych do 2023 roku. Z kolei wynik na poziomie 1,5 mln wyprodukowanych elektryków ma zostać osiągnięty dwa lata później.

Reklama
(fot. Volkswagen)

Pierwszym autem zapowiadającym zmiany jest zaprezentowany pod koniec 2019 roku model ID.3. Jego produkcja już ruszyła, a według wstępnych planów pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w tym roku. Oczywiście nie będzie to jedyny elektryk w gamie Volkswagena – firma zapowiedziała właśnie model ID.4, a pod koniec 2021 roku zobaczymy elektryczne kombi.

Poznaliśmy oficjalne informacje o ID.4

Koncern z Wolfsburga ogłosił, że ID.4, idąc śladami ID.3, zostanie oparty na nowej platformie MEB, zaprojektowanej specjalnie dla samochodów elektrycznych. Wersję produkcyjną mamy poznać jeszcze w tym roku.

Volkswagen ID.4 początkowo będzie oferowany z napędem na tylne koła. Natomiast wersja „odpychająca” się za pomocą wszystkich czterech kół zadebiutuje w późniejszym terminie. Akumulator został umieszczony nisko i na środku podwozia, dzięki czemu środek ciężkości auta wypada nisko, co powinno pozytywnie przełożyć się na prowadzenie oraz umożliwi równomierny rozkład masy na obie osie.

(fot. Volkswagen)

Firma zapowiada, że zasięg na w pełni naładowanych akumulatorach ma wynosić do 500 km. Najpewniej dotyczy to topowego wariantu elektrycznego SUV-a. W ofercie powinny pojawić się również słabsze odmiany, które będą dostępne w niższych cenach.

Jak podaje niemiecki producent, w pełni cyfrowy kokpit bezemisyjnego SUV-a ma przejrzystą strukturę. Do sterowania posłużą głównie dotykowe panele i asystent głosowy. We wnętrzu należy spodziewać się podobnych rozwiązań jak w ID.3, czyli dużego, centralnego wyświetlacza, a także wirtualnego kokpitu, który posłuży do przedstawienia najważniejszych informacji dotyczących jazdy.

Polecamy również:

Volkswagen i PGE postawią prawie 300 stacji ładowania w Polsce

źródło: materiały prasowe

Reklama