Netflix oglądanie TV, VOD
(fot. pexels.com)

Netflix i piłka nożna? Zaskakujące połączenie stało się faktem

Netflix planuje ekspansję na inne rynki rozrywkowe niż tylko filmy i seriale. Co prawda zamknął studio tworzące gry, ale za to ma w planach mocniejsze wejście w sport. Tym razem nie chodzi o kolejne dokumenty o sportowcach, a o pokazanie na żywo rozgrywek. Wybór padł na kobiece mistrzostwa świata w 2027 i 2031 roku.

Netflix polubił się ze sportem

Dla Netfliksa rynek filmów i seriali zdecydowanie stał się za mały. Platforma streamingowa, która podbiła serca fanów takimi produkcjami, jak Dom z Papieru, Stranger Things, Arcane, Peaky Blinders czy Squid Game, teraz planuje podbić kolejny rynek. Tutaj jednak rywalizacja nie będzie tak prosta, bo prawa do rozgrywek podzielone są pomiędzy gigantów, jak DAZN czy krajowe firmy (u nas są to głównie Canal+ i Eleven Sports).

Netflix podpisał umowę z FIFA na pokazywanie kobiecych mistrzostw świata. To kolejny taki ruch po partnerstwie z WWE, w ramach którego RAW będzie pokazywany na tej platformie. W przypadku mundialu porozumienie obejmuje mistrzostwa w 2027 i 2031 roku.

Warto podkreślić, że taki ruch to kolejny krok w stronę popularyzacji kobiecej piłki nożnej. Wcześniej w EA Sports FC 24 dodano piłkarki do najpopularniejszego trybu, czyli Ultimate Team.

Netflix pokaże kobiecy mundial

Netflix postanowił więc negocjować z FIFA i wykupił prawa na dwa mundiale do przodu. Kto wie, jeżeli wszystko pójdzie dobrze, być może umowa będzie przedłużona także na kolejne imprezy sportowe? FIFA określa taką umowę jako „historyczną”. Co ciekawe jednak prawa zostały wykupione jedynie dla USA i Portoryko. W sporcie bardzo mocno wykorzystywana jest geolokalizacja i, jeżeli taki stan rzeczy się utrzyma, w Polsce nie obejrzysz mundialu na Netfliksie.

FIFA podkreśliła jednak, że to się jeszcze może zmienić. Być może po prostu przetarg dla pozostałych krajów jeszcze się nie rozpoczął. Z kolei platforma streamingowa ma w planach dostarczenie widzom najnowszych rozwiązań technologicznych. Takie są stosowane np. przy transmisjach meczów La Liga, gdzie dołożono nakładkę na obraz informującą np. o ciekawych statystykach z meczu.