Mercedes-Benz – usługa subskrypcji samochodów nie sprawdziła się 16
(fot. Mateusz Budzeń, Tabletowo.pl)

Mercedes-Benz – usługa subskrypcji samochodów nie sprawdziła się

Dostęp do kilkunastu modeli samochodów Mercedes-Benz w ramach miesięcznego abonamentu. Trzeba przyznać, że brzmi interesująco, ale jak się okazuje, klienci nie byli zbytnio zainteresowani taką usługą.

Dostęp do samochodów Mercedes-Benz w formie subskrypcji

Obecnie niewiele osób decyduje się na zakup nowego samochodu za gotówkę. Nie powinno to dziwić – producenci oferują atrakcyjne leasingi i inne plany finansowania. Co więcej, firmy ciągle poszukują nowych sposobów, aby przyciągnąć nowych klientów, zwiększając zyski. Wybrane firmy zaczynają eksperymentować chociażby z modelem opartym o subskrypcji – np. Nissan czy Mercedes-Benz.

Niemiecki producentów samochodów, znany z takich modeli jak klasa E czy CLA, w 2018 roku uruchomił usługę Collection. Z programu pilotażowego mogli skorzystać mieszkańcy USA. Zamiast jednego samochodu, otrzymywali oni dostęp do floty 30 różnych modeli w ramach miesięcznego abonamentu. Program, oprócz kilkudziesięciu modeli aut, zawierał także ubezpieczenie, całodobową pomoc drogową i utrzymanie pojazdu (np. naprawy w autoryzowanym serwisie).

Początkowo, usługa Collection była oferowana w trzech poziomach, różniących się dostępnymi samochodami. Podstawowy wariant za 1095 dolarów miesięcznie, określany jako Signature, zapewniał dostęp do m.in. klasy C, GLC, SLC i AMG CLA. Z kolei osoby, które zdecydowały się na wariant Reserve za 1595 dolarów, mogły wynająć klasę E (sedan, cabrio i kombii), AMG GLC, GLE, AMG C43 czy Metris Vana.

Mercedes-Benz – usługa subskrypcji samochodów nie sprawdziła się 17
Mercedes-Benz CLA. (fot. Mateusz Budzeń, Tabletowo.pl)

Dla bardziej wymagających klientów przygotowany został plan Premier za 2995 dolarów – klasa S, klasa G, AMG GLE, GLS, AMG C63s czy AMG CLS 53. Z czasem dołączył też plan skierowany dla osób poszukujących najszybszych, topowych Mercedesów. Wyceniono go na 3595 dolarów i w jego ramach klient otrzymywał dostęp do m.in. AMG GT63, AMG E63s, AMG G63, AMG GLC63s, AMG GTC czy AMG S63 Coupe.

To koniec usługi Collection

Mercedes-Benz Collection nie spełnił oczekiwań firmy – miał przynieść zysk w ciągu pierwszych 12-18 miesięcy. Owszem, udało mu się przyciągnąć kilkuset klientów, ale najwidoczniej nie była to liczba zadowalająca dla producenta.

Od samego początku Mercedes-Benz Collection miał być programem pilotażowym, eksperymentem dla nas, aby dowiedzieć się o rynku subskrypcji luksusowych samochodów i jego klientach. Po dwóch latach działalności, program pilotażowy dobiegł końca i nadszedł czas, aby go zakończyć. Informacje i doświadczenie, które zdobyliśmy podczas programu pilotażowego na temat naszych klientów i modelu subskrypcji, są nieocenione i mogą być wykorzystane w przyszłych inicjatywach.

Mercedes (w oficjalnym oświadczeniu)

Polecamy również: