Laptopy sprzedają się coraz lepiej, pomimo słabej dostępności komponentów

Microsoft Surface Laptop 4 (fot. Tabletowo)

Problemy z dostępnością chipów dotknęły już niemal każdego producenta elektroniki. Sytuacja ta nie ominęła także laptopów. Pomimo tych przeciwności losu, rynek ten zaliczył w trzecim kwartale roku niezły wzrost, w porównaniu z trzecim kwartałem zeszłego roku.

Sprzedaż laptopów: Q3 2021 vs Q3 2020

W porównaniu z trzecim kwartałem zeszłego roku, sprzedaż laptopów zaliczyła wzrost o 8%. Taką statystyką podzielił się portal Strategy Analytics, przygotowując szczegółowy raport na temat sprzedaży mobilnych komputerów. Użytkownicy wydają coraz więcej, ponieważ potrzebują sprzętu wysokiej klasy. Sporo też pomogły zniżki na produkty z droższych segmentów, na przykład na MacBook Air czy też laptopy gamingowe.

MacBook Pro jest jednym ze sprzętów, który może przyczynić się do jeszcze większych wzrostów w segmencie laptopów dla Apple

Rzućmy jednak okiem na konkretne statystyki, dotyczące poszczególnych producentów:

Wniosek – producenci się bogacą

Specjaliści z Strategy Analytics słusznie zauważają, że wiele działalności wróciło do obsługi klientów na żywo, co wiąże się z wymianą sprzętu. Usprawnienie procesów zaczyna się od technologii, a wraz z nią, produktywność przy odpowiednim zaangażowaniu, rośnie.

Wiele laptopów udało się też sprzedać dzięki uniwersyteckim zniżkom. W ten sposób wiele osób na świecie zdecydowało się na zmianę sprzętu teraz, a nie później. Warto też zaznaczyć, że wszystkie te wzrosty odbyły się pomimo ogromnych problemów z dostępnością chipów. Mnóstwo zamówień zostało przez to opóźnionych, a to oznacza, że wyniki mogły być tylko większe.

Exit mobile version