iPod Apple
(fot. pexels.com)

Apple uśmierca legendarny produkt

Możemy stwierdzić, że właśnie kończy się ważna epoka w historii Apple. Firma z Cupertino zdecydowała się wycofać iPoda touch, a to oznacza koniec niezwykle popularnej niegdyś marki.

Reklama

Ostatni iPod zaczyna znikać z oferty

Pierwsza generacja modelu touch została wprowadzona w 2007 roku, a więc w tym samym, co pierwszy iPhone. Wówczas dla wielu osób iPod touch stał się interesującą alternatywą właśnie dla iPhone’a, oferując zbliżoną funkcjonalność, aczkolwiek bez łączności z siecią komórkową.

Co prawda, wariant touch pokazano światu w 2007 roku, ale należy mieć na uwadze, że pierwszy przedstawiciel przenośnych odtwarzaczy multimedialnych Apple pojawił się 6 lat wcześniej. To właśnie marka iPod sprawiła, że logo nadgryzionego jabłka stało się naprawdę modne i rozpoznawalne, a sam produkt okazał się prawdziwym hitem sprzedażowym.

iPod touch
iPod touch 7. generacji (fot. Apple)

Ponadto niewielki odtwarzacz wyraźnie przyczynił się do dużej rewolucji w branży muzycznej. Towarzysząca mu usługa iTunes dla wielu okazała się wygodniejszą i pod wieloma innymi względami lepszą niż kupowanie fizycznych nośników z muzyką. Dziwi więc trochę fakt, że Apple, które odpowiadało za iTunes, przespało drugą ważną rewolucję – przejścia na streaming muzyki, aczkolwiek to temat na inną dyskusję.

Wróćmy do iPoda touch. Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie Apple, ostatni przedstawiciel legendarnej marki został oficjalnie wycofany. Mamy tutaj do czynienia z już 7. generacją, która zadebiutowała w 2019 roku, a na jej pokładzie znalazł się 4-calowy wyświetlacz i procesor Apple A10 Fusion.

Dziś wiemy, że nie zobaczymy już 8. generacji, a sama marka zostanie wycofana z portfolio. Nie powinno to jednak nikogo dziwić – przenośne odtwarzacze multimedialne najlepsze lata mają za sobą, a bohater tego tekstu został wyraźnie wypchnięty z rynku przez iPhone’a. Po prostu w 2021 roku nie ma już dla niego miejsca w portfolio Apple.

Dziś duch iPoda żyje dalej. Zintegrowaliśmy niesamowite wrażenia muzyczne we wszystkich naszych produktach, od iPhone’a przez Apple Watch do HomePod mini, a także na Macu, iPadzie i Apple TV. Apple Music zapewnia wiodącą w branży jakość dźwięku z obsługą dźwięku przestrzennego — nie ma lepszego sposobu na cieszenie się, odkrywanie i doświadczanie muzyki. Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple ds. marketingu światowego

Chcesz kupić ostatniego iPoda? Musisz się pospieszyć

Warto dodać, że iPod touch wciąż będzie sprzedawany aż do wyczerpania zapasów. Znajdziemy go zarówno w internetowych sklepie Apple, jak i również u autoryzowanych sprzedawców.

Należy jednak się pospieszyć, bowiem obecny nakład może dość sprawnie zniknąć ze sklepowych półek. W końcu fani zespołu Tima Cooka raczej nie przepuszczą okazji, aby nabyć ostatniego przedstawiciela legendarnej marki.