smartfon iPhone 11 smartphone
W czarnej wersji wygląda całkiem atrakcyjnie.

iPhone 11 pomógł urosnąć iOS w Europie, ale nie w USA

Nowe iPhone’y mogą być ważniejsze dla Apple niż początkowo sądziliśmy. Według raportu opublikowanego przez firmę Kantar, udziały iOS wzrosły ostatnio w wybranych regionach.

Apple może mieć powody do zadowolenia

Na wstępie warto zaznaczyć, że dane udostępnione przez firmę Kantar dotyczą trzeciego kwartału 2019 roku i obejmują wyłącznie tydzień dostępności iPhone’ów 11 na rynku. Mimo tego, jak podkreślają sami autorzy raportu, nowe smartfony Apple zdążyły odczuwalnie wpłynąć na ogólne wyniki iOS.

Co ciekawe, iOS stracił na jednym z najważniejszych rynków dla Apple. W USA jego udziały spadły do 36,1%, co jest wynikiem o dwa punkty procentowe gorszym względem danych z trzeciego kwartału 2018 roku. Powinien on jednak nadrobić stratę w ciągu najbliższych miesięcy, a to za sprawą lepszej dostępności tegorocznych iPhone’ów.

(fot. Kantar)

W przypadku Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii, a więc rynków z dobrą sprzedażą iPhone’ów, iOS odnotował wzrosty. Nie jest to znaczący skok zainteresowania urządzeniami z logo nadgryzionego jabłka, ale przekłada się na ogólnie lepsze wyniki w Europie – 18,9% względem 16,9% w zeszłym roku.

Najbardziej pozytywne informacje dla Tima Cooka pochodzą z Japonii – iOS zdobył 39,9% rynku, co oznacza wzrost o imponujące 10,3 punktu procentowego. W Australii wynik to 39,6% względem 35,5% w trzecim kwartale w 2018 roku. Z kolei w Chinach, które zapewniają ogromną bazę potencjalnych klientów, Apple musi pogodzić się ze spadkiem o 1,3 punktu procentowego. Udziały iOS w Państwie Środka wyniosły 17,6%.

Pomoc tegorocznych iPhone’ów

Według Dominica Sunnebo, globalnego dyrektora firmy Kantar, rodzina smartfonów iPhone 11 przyczyniła się do wzrostów sprzedaży sprzętu Apple. Nowe modele pomogły podnieść ogólne zainteresowanie o 7,4%, co jest wynikiem lepszym od 6,6% osiągniętych przez iPhone’y XS.

Warto jednak zwrócić uwagę, że w tym roku wszystkie modele iPhone’ów trafiły jednocześnie do sprzedaży. Owszem, pojawiają się problemy z ich dostępnością, ale zeszłoroczny iPhone XR, który okazał się dużym sukcesem, zawitał na sklepowe półki w połowie października, około miesiąca po modelach XS.

Osoby zainteresowane kupnem nowych iPhone’ów zapraszamy do naszych recenzji. Dokładnie sprawdziliśmy iPhone’a 11, iPhone’a 11 Pro i topowego iPhone’a 11 Pro Max.

Polecamy również:

iOS 13 – wrażenia po przejściu na ciemną stronę mocy

źródło: 9to5Mac, Kantar