smartfon iPhone 11 smartphone

Ile można zarobić na paczce ikon do iOS 14? Nawet 100 tys. dolarów… w tydzień

Projektant, który stworzył paczkę ikon do iOS 14, pochwalił się, ile na nich zarobił. Okazuje się, że właściciele iPhone’ów jak najbardziej są zainteresowani rozbudowanymi opcjami personalizacji wyglądu.

Świetny zysk z atrakcyjnie wyglądających ikon

Tak, iOS 14 pozwala wgrać inne ikony niż systemowe. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to oficjalna funkcja systemu, tak jak np. zmiana tapety. Trzeba bowiem wykorzystać sztuczkę, na którą pozwala aplikacja Skróty. Proces, przy zmianie wielu ikon, jest dość czasochłonny, ale uzyskany efekt może jak najbardziej prezentować się bardzo dobrze.

Użytkownik Twittera o nicku @traf, zajmujący się designem, zdecydował się sprawdzić nowe możliwości iOS 14. Przygotował on zestaw ikon do swojego iPhone’a, a efektem prac podzielił się na serwisie społecznościowym. Wrzucone grafiki wzbudziły spore zainteresowanie, a wiele osób prosiło o udostępnienie ikon.

Paczka ikon do iOS 14
Wersja dla użytkowników ciemnej strony mocy (fot. @traf, Twitter)

Designer postanowił wykorzystać szum wokół swojego projektu. Stworzył więc paczkę ikon w podobnym stylu, a następnie zaczął ją sprzedawać. Cały zestaw został wyceniony na 28 dolarów. Całkiem sporo jak na zestaw ikon, ale szybko okazało się, że chętnych nie brakuje.

Klienci, zainteresowani zmianą wyglądu ekranu głównego w iOS 14, wykonali łącznie 3626 indywidualnych wpłat. Oznacza to, że na konto projektanta wpłynęło ponad 100 tys. dolarów. Należy dodać, że taki zysk paczka ikon wygenerowała w zaledwie 6 dni. Trzeba przyznać, że to naprawdę imponujący wynik.

Paczka ikon do iOS 14
Wersja dla użytkowników jasnej strony mocy (fot. @traf, Twitter)

Co ciekawe, Traf poinformował, że nie jest to jego pierwsza przygoda z zarabianiem na ikonach do iOS. W 2013 roku, gdy zmiana ikon była możliwa tylko w przypadku jailbreaka, stworzył on zestaw autorskich ikon. Wówczas udało mu się zarobić… 17 dolarów. Cóż, delikatnie mówiąc – bez rewelacji.

iOS 14 i nowe możliwości personalizacji

Udostępniony w zeszłym miesiącu iOS 14 to wyraźny krok w kierunku Androida. Apple wprowadziło bowiem kilka nowych rozwiązań, które znane są z konkurencyjnego systemu operacyjnego.

Użytkownicy iPhone’ów mogą wybrać domyślną przeglądarkę internetową i klienta poczty, ustawiać widżety na każdym ekranie czy chociażby korzystać z trybu Picture in Picture. Co więcej, za pomocą zewnętrznej aplikacji możliwe jest też zaprojektowanie własnych widżetów.