Project xCloud

Granie przez xCloud nie będzie działać na iPadach oraz iPhone’ach. Z winy Apple

Granie w chmurze to przyszłość – przynajmniej takiego zdania są GeForce, Google czy Microsoft, oferujący własne rozwiązania w tym zakresie. Możliwość odpalenia najbardziej wymagających tytułów na urządzeniach mobilnych to świetna sprawa, ale najwyraźniej nie dla Apple.

Reklama

xCloud na Samsungu, ale na Apple już nie

Project xCloud był testowany przez Microsoft od długich miesięcy, a jego oficjalna premiera spodziewana jest jesienią. Umożliwia granie na urządzeniu mobilnym tym użytkownikom Xboksa, którzy nie mogą zasiąść przed telewizorem z padem w ręku, a chcieliby oddać się grze w innym miejscu. Zapewniając smartfonowi lub tabletowi dobrą łączność z siecią, będą w stanie nie odrywać się od ulubionej gry nawet na moment.

Microsoft sporo stawia na xCloud. Granie w chmurze najprawdopodobniej będzie dostępne bezpłatnie dla posiadaczy abonamentu Xbox Game Pass Ultimate. Wiemy też, że będziemy w Polsce jednymi z pierwszych użytkowników tej usługi na świecie, jako że nasz kraj pojawił się wśród innych państw, w których ruszy xCloud (czy jakkolwiek Microsoft zechce ją nazwać).

Reklama

Cloud gaming będzie na pewno dostępny na szeregu flagowych urządzeń z Androidem – na przykład na sprzęty z linii Samsung Galaxy. Dotyczy to smartfonów Galaxy Note 20 czy tabletów Galaxy Tab S7.

Wydawałoby się dość logiczne, że skoro najlepsze urządzenia Samsunga są kompatybilne z xCloud, to podobnie będzie z iPhone’ami i iPadami od Apple. Niestety – nic z tego.

Wszystko przez sklep App Store

Żadna aplikacja czy program nie może być uruchomiony na iPhonie czy iPadzie, jeśli nie został pobrany z App Store. Z kolei sklep ma dość restrykcyjne zasady dla deweloperów chcących wprowadzić swoje produkty do jego zasobów. Apple w korespondencji z redakcją Business Insider wyjaśniło, że gry muszą mieć możliwość zakupu w App Store oraz szansę na to, by być ocenione przez użytkowników.

Usługa xCloud z oczywistych względów nie może być ocenione jako gra. Zgodnie z wytycznymi każdy tytuł dostępny za pomocą tej platformy musiałby być niejako dodany do sklepu Apple i oceniony pod kątem zgodności z polityką firmy.

Co prawda xCloud mógłby być potraktowany w tym wypadku tak samo jak Netflix czy Spotify, które wyłącznie agregują treści stworzone przez innych, ale Apple utrzymuje, że w wypadku produkcji interaktywnych, zasady wyglądają nieco inaczej.

W efekcie, przynajmniej na razie, granie w chmurze dzięki xCloud nie będzie możliwe na iPhone’ach i iPadach. Być może sytuacja zmieni się za kilka miesięcy. Podobna historia spotkała swego czasu Valve Steam Link. Apple, zasłaniając się regulaminem, blokowało dodanie tego programu do App Store, ale niecały rok później apka tam trafiła. Może i Microsoftowi się uda?

  1. Straszne… co ja teraz zrobie bez możliwości grania w PCtowe gry na telefonie…

    Za darmo bym nie korzystał…

      1. I będę grał w 720p (aż się boje pomyśleć o jakości tekstur, cieni ird) gdy z kilka miesięcy będą konsole z natywnym 4K, i jeszcze lepszymi detalami niż obecne gry?
        Nie, dzieki?

        1. Dlaczego w 720p? Podziel się proszę linkiem do specyfikacji usługi, którą udostępnił MS. Czy może kolega, kolegi powiedział? Z resztą, nawet jeśli.. zawsze możesz kupić sobie duży plecak i nosić w nim swoje xPudło i PS5 wszędzie gdzie tylko zapragniesz ?

          1. Dlatego, że tyle jest. Wpisz w wyszukiwarce zapytanie o rozdzielczość i wyjdą ci informacje. Łatwo możesz to sprawdzić wiec skończ się ośmieszać z „kolega kolegi powiedział”.

            Nie potrzebuje grania w terenie. Gdybym chciał to bym miał switcha, ale wole wygode i dobre gry, wiec mam PS4 (w oczekiwaniu na PS) oraz PC.

        2. To jest dla ludzi którzy nie wydają bo nie mają/ nie chcą wydawać absurdalnych pieniędzy aby grać w gry a tak odpali sobie na tel wziętym na abo za 50 i zadowolony.
          To nie dla państwa dla których 4k i wszystko na ultra to absolutne minimum a to znacznie mniejsza grupa niż docelowa dla x cloud na którym dzięki nim MS zarobi krocie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama