Google szykuje rewolucję w wyglądzie i działaniu swojej wyszukiwarki. Na stronie głównej pojawi się znany z Androida Discover, a przeglądarka Chrome na smartfonach zyska odświeżony, bardziej nowoczesny wygląd. Zobaczcie te zmiany.
Discover z Androida trafi na komputery
Od lat strona główna wyszukiwarki Google wygląda praktycznie tak samo: logo, pasek wyszukiwania i dwa przyciski. Ale to się zmieni. Podczas wydarzenia Search Central Live w Madrycie Google oficjalnie ogłosiło, że na stronie głównej wyszukiwarki pojawi się karta Discover, czyli sekcja z dynamicznie dobieranymi treściami: newsami, ciekawostkami i propozycjami na podstawie zainteresowań użytkownika.
Nowy układ ma obejmować dwie sekcje pod paskiem wyszukiwania. Pierwsza to wspomniany Discover, a druga to „At a glance” („W skrócie”), gdzie znajdziemy m.in. pogodę, wyniki meczów, kalendarz i najczęściej odwiedzane strony. Tym samym Google wprowadzi bardziej spersonalizowany i dynamiczny interfejs, znany już wcześniej użytkownikom z urządzeń mobilnych z systemem Android.
To nie jest pierwsza próba. Google testowało już podobny układ w 2022 i 2023 roku, ale dopiero teraz ogłosiło jego oficjalne wdrożenie, choć dokładna data pozostaje nieznana. Firma mówi o „rozszerzaniu powierzchni” dla Discover i zapewnia, że nowy układ będzie bardziej responsywny. Co istotne, pojawi się też opcja „Obserwowanych” tematów, które będzie można przypiąć.

Zmiana może okazać się istotna nie tylko dla użytkowników, ale też dla wydawców newsów. Obecność na stronie głównej Google w ramach Discover to szansa na ogromny zasięg. Teraz zostanie ona rozszerzona także na desktopy, a nie tylko urządzenia z Androidem jak co tej pory.
More about Perspective.
— Gianluca Fiorelli (@gfiorelli1) April 9, 2025
Also interesting Discover expanding to desktop and even more personalization on SERP pic.twitter.com/JwyuU1g29U
Google Chrome wypełni cały Twój ekran
Nowości nie kończą się na stronie głównej wyszukiwarki. Google wprowadza też nowy układ graficzny przeglądarki Chrome dla Androida, który dosłownie „przykleja” zawartość strony do dolnej krawędzi ekranu. Dzięki temu interfejs staje się bardziej nowoczesny i spójny z innymi aplikacjami mobilnymi. Dodatkowo przy przewijaniu „znika” także górny pasek z adresem strony.
Zmiana została wprowadzona w aktualizacji do Chrome 135. Podczas przewijania strony gesty nawigacyjne nie są już oddzielone od treści białym tłem, a pasek gestów przesuwa się dynamicznie nad zawartością. Choć nie zwiększa to fizycznie przestrzeni roboczej, to wygląda to po prostu lepiej i bardziej nowocześnie.



Nowy styl działa obecnie tylko na urządzeniach ze sterowaniem gestami, nie dotyczy więc klasycznego układu z trzema przyciskami. Co ciekawe, nowy wygląd obejmuje też ekran przeglądania kart, co czyni całość jeszcze bardziej spójną.
Edge-to-edge design to kolejny krok w stronę pełnej integracji estetycznej aplikacji Google. Wcześniej podobne zmiany wprowadziły już YouTube, Gmail czy Mapy. Teraz ta zmiana w Chrome ma być stopniowo udostępniana użytkownikom.
Aktualizacja (14.05.2025)
Zmiana dotycząca wyglądu Google na komputerach jest już testowo udostępniana części użytkowników. Wyszukiwarka uzupełniona o sekcję Discover pojawiła się już w Nowej Zelandii.

