złość kobieta woman girl dziewczyna wściekłość madness grimacing anger
fot. SHVETS production

Klienci tego fintechu mają problem. Postawiono ich pod ścianą

Oferta fintechów przyciąga klientów jak magnes, ponieważ nierzadko jest bardziej kompleksowa i korzystniejsza niż propozycje banków. Klienci nie zawsze jednak mają powody do zadowolenia – w tym przypadku zostali postawieni w bardzo niekomfortowej sytuacji, która może przyprawić o kilka siwych włosów.

Reklama

Klienci fintechu ZEN znaleźli się w niekomfortowej sytuacji

Serwis Cashless donosi, że klienci polskiego fintechu ZEN otrzymali informację o nagłej, niespodziewanej zmianie numerów rachunków płatniczych w złotych. Jeden z nich żali się, że dostał wiadomość o tym 25 stycznia o godzinie 15:50 i numer konta został zmieniony jeszcze tego samego dnia. Jednocześnie dostał tylko trzy dni na zrobienie przelewów na dotychczasowe numery rachunków.

fintech aplikacja karta Mastercard ZEN
źródło: ZEN.com

Dla osób, które korzystają z oferty ZEN na co dzień, a do tego otrzymują na swoje konto w tym fintechu wynagrodzenie, to ogromny problem, bowiem muszą w mgnieniu oka poinformować swojego pracodawcę o zmianie numeru konta, na które mają być przelewane pieniądze za pracę.

W jeszcze trudniejszym położeniu znajdują się osoby, które oczekują na przelew, ale nie wiedzą, kiedy go dostaną – muszą natychmiast przekazać informację o nowym numerze rachunku osobie/firmie/instytucji, od której spodziewają się przelewu.

To niewątpliwie stresująca sytuacja – jeśli przelew zostanie zlecony na dotychczasowy numer konta, który nie jest już aktywny, pieniądze wrócą na rachunek nadawcy i trzeba będzie się fatygować, aby powtórzyć całą procedurę z wysłaniem pieniędzy na nowy numer konta.

Serwis Cashless dowiedział się, że dotychczasowy partner ZEN – Alior Bank w trybie natychmiastowym, bez wcześniejszego ostrzeżenia zrezygnował ze współpracy z polskim fintechem. Dawid Różek, założyciel i prezes ZEN.com powiedział:

Przez wzgląd na szacunek do naszego byłego partnera nie będziemy komentować tego ruchu. W tym momencie skupiamy się na tym, by zminimalizować negatywne skutki decyzji naszego partnera dla klientów. Wszyscy otrzymali odpowiednie komunikaty drogą mejlową, SMS-ową lub telefoniczną, wszyscy mogą już korzystać z rachunków z polskimi numerami oferowanymi dzięki współpracy z BNP Paribas.

Nowe numery kont dostępne są w szczegółach konta ZEN. Fintech informuje, że jego konsultanci (w ramach ZEN Care) mogą skontaktować się ze wskazanymi przez klienta osobami lub/i firmami, aby przekazać im informację o zmianie numeru rachunku.