Centrum kont (fot. Meta)

Jeden panel, by wszystkimi rządzić. Facebook i Instagram mają teraz wspólne ustawienia

Facebook, Messenger i Instagram będą teraz współdzielić więcej danych, w tym ustawienia w Centrum kont. Na pewno ułatwi to życie tym, którzy prowadzą wiele profili na różnych platformach.

Facebook i Instagram w jednym stali domku

Meta podejmuje kolejne kroki cementujące ze sobą Facebooka, Instagrama i Messengera. Ogłoszono, że od teraz Centrum kont będzie zawierać kluczowe ustawienia, wspólne dla Facebooka, Instagrama i Messengera.

Chodzi między innymi o dane osobowe, hasła, preferencje zabezpieczeń, a także ustawienia wyświetlania reklam. Scentralizowane miejsce, które umożliwi globalne zarządzanie tymi informacjami pozwoli zaoszczędzić czas – nie będzie trzeba dostosowywać działania aplikacji dla każdej z osobna.

Oczywiście nie od razu wszystkie ustawienia będą wspólne. Meta na razie próbuje scalić podstawowe rzeczy. Na bardziej ścisłą integrację przyjdzie jeszcze czas. Firma planuje scentralizować więcej ustawień w Centrum kont w przyszłości, aby użytkownicy mogli jeszcze łatwiej zarządzać swoimi preferencjami.

Nowe opcje Centrum kont możemy zauważyć choćby i dziś – Meta poinformowała, że dystrybucja nowych opcji rozpocznie się niezwłocznie. Z drugiej strony, tempo aktualizacji aplikacji może być umiarkowanie szybkie, więc równie dobrze będziemy musieli jeszcze kilka dni poczekać, aż nowość pojawi się na naszych kontach w serwisach Facebook i Instagram.

Oczywiście, jeśli nie będziemy chcieli, by ustawienia różnych aplikacji Meta były połączone, możemy zrezygnować z takiej opcji.

Nowe Centrum kont (fot. Meta)

Lepsze zarządzanie reklamami

Ponieważ Facebook utrzymuje się z wyświetlania nam reklam na platformie, stara się być w miarę przejrzysty, jeśli chodzi o powody, dla których ukazuje dane materiały reklamowe. Teraz jeszcze bardziej będzie ułatwiał użytkownikom zgromadzenie takiej wiedzy.

Dane o aktywności użytkowników aktualizowane są na podstawie kontroli partnerów reklamowych. Dzięki nim Facebook może wskazać, jak działania internautów w innych miejscach w sieci wpływają na to, jakie reklamy widzą w serwisie społecznościowym.

Oprócz powyższego, kilku usprawnień doczekały się ustawienia nadzoru rodzicielskiego.

Zobaczmy, na ile nowe opcje będą rzeczywiście przydatne. Jeszcze nie dostrzegamy ich w swoich aplikacjach, ale z pewnością taki stan rzeczy nie potrwa zbyt długo.