T-Mobile ma specyficzne tempo, jeśli chodzi o wdrażanie eSIM do poszczególnych form usług. Abonenci już od dawna mogą korzystać z tego standardu, ale klienci wybierający oferty na kartę musieli poczekać znacznie dłużej.
T-Mobile przypomniało sobie o eSIM
Magentowi zapewniają obsługę eSIM już od trzech lat, ale dotąd nie był to luksus, na który mogli pozwolić sobie wszyscy klienci operatora. Początkowo możliwość wymiany fizycznej karty SIM na cyfrową mieli wyłącznie klienci korporacyjni. Dopiero w 2022 roku taka możliwość stanęła przed mającym podpisane umowy abonenckie.
T-Mobile poszerza teraz bazę potencjalnych użytkowników eSIM o klientów korzystających z ofert na kartę. Dokładniej rzecz ujmując, chodzi o osoby, które mają SIMki działające w taryfach „Frii Mix” oraz „GO!”.
Jak wymienić kartę SIM na eSIM?
Jak podaje regulamin T-Mobile, można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy, klasyczny, polega na udaniu się do salonu operatora. Inną opcją jest skontaktowanie się z konsultantem drogą telefoniczną, dzwoniąc pod numer 602960200.
Kiedy już złożymy dyspozycję przeniesienia numeru na kartę eSIM, wystarczy poczekać na SMS-a potwierdzającego ukończoną operację i aktywację karty. Zwykle stanie się to w ciągu 24 godzin.
Wymiana karty SIM na kartę eSIM jest bezpłatna. Koszty pojawiają się dopiero wtedy, gdy wpadniemy w szał wymian kart i zlecenie zostanie przyjęte przez T-Mobile więcej niż 5 razy w miesiącu. Każda kolejna wymiana będzie już obciążona standardową kwotą określoną w cenniku. Taka sama opłata będzie pobrana, gdy ktoś zleci odwrotną operację: przeniesienia karty eSIM na fizyczne SIM.
Raczej oczywiste jest, że by przenieść kartę SIM na eSIM, potrzebne jest urządzenie wspierające tę technologię.