smartfon SMS uwaga wykrzyknik ostrzeżenie alert
fot. Pexels, Pixabay

Dysk Google ma problemy. Pliki same znikają

Bez wątpienia Dysk Google ze względu na swoją popularność jest jednym z miejsc, gdzie spora część osób przechowuje swoje pliki bądź kopie zapasowe. Użytkownicy zaczynają się jednak skarżyć, że tracą swoje dane. Co wiadomo w tej sprawie?

Użytkownicy zgłaszają problemy z Dyskiem Google

Przechowywanie kopii zapasowych, zdjęć czy potrzebnych nam plików w chmurze jest bardzo wygodne, a zarazem bezpieczne. Nie jesteśmy dzięki temu narażeni na fizyczne uszkodzenie sprzętu, na którym przechowywane są dane, a jednocześnie mamy do nich szybki dostęp z każdego miejsca na świecie. Niestety, w ostatnim czasie użytkownicy zaczęli zgłaszać poważne problemy w działaniu Dysku Google.

Na forum pomocy technicznej Google jeden z użytkowników z Korei Południowej opublikował wpis dotyczący znikających plików. Według niego Dysk powrócił do stanu z maja 2023 roku i wszystkie dane, foldery oraz zmiany w ich strukturze po prostu zniknęły. Pliki nie znalazły się w koszu, więc nie był w stanie ich odzyskać. Póki co nie pomógł nawet kontakt z pomocą techniczną.

Okazuje się jednak, że pechowy Koreańczyk nie jest jedyną osobą, która znalazła się w takiej sytuacji. Trudno znaleźć klucz albo jakieś powiązanie pomiędzy użytkownikami, którzy stracili swoje dane. Niektórzy twierdzą, że stało się to zaraz po tym, gdy lokalna aplikacja przystała synchronizować się w chmurą. Części osób udało odzyskać się pliki z pamięci cache, ale inni nie mieli tyle szczęścia.

Ponadto problem występuje nie tylko w przypadku korzystania z programu Dysku Google na komputerze, ponieważ w komentarzach znajdziemy także osoby, które używały go jedynie w wersji przeglądarkowej. Dodatkowo przypadki utraty plików zanotowali zarówno użytkownicy systemu Windows, jak i macOS.

dysk google
(fot. Tabletowo.pl)

Co na to Google?

Wygląda na to, że chmurowa usługa giganta z Mountain View ma poważne problemy, ponieważ użytkownicy losowo tracą pliki z nawet 6 miesięcy. Na forum pojawił się jednak wpis jednego z pracowników Google, w którym stwierdza on, że firma bada zgłoszenia wpływające od „ograniczonej liczby użytkowników”.

Ponadto zaleca, by nie odłączać Dysku Google od synchronizacji z dyskiem komputera, nie usuwać ani nie przenosić folderu danych aplikacji, a także, o ile jest to możliwe, wykonać lokalną kopię zapasową danych programu.