Technologia DLSS 2.2 została po cichu zaprezentowana w grze z 2015 roku

NVIDIA DLSS, czyli technologia wspierająca karty graficzne GeForce z serii RTX, została wprowadzona już na początku 2019 roku. Przez ten czas funkcja otrzymała wiele usprawnień, jednocześnie trafiając do coraz większej liczby gier. Na targach E3 2021 NVIDIA zapowiedziała wsparcie DLSS dla dosyć już leciwego tytułu – Rainbow Six Siege. Jak się jednak okazuje, wprowadzenie funkcji jest równolegle prezentacją nowej wersji technologii Deep Learning Super Sampling NVIDII.

Reklama

DLSS 2.2 zaprezentowany, ale w sumie tak nie do końca

NVIDIA oficjalnie jeszcze nie ujawniła żadnych szczegółów dotyczących nowej wersji technologii, a o jej istnieniu dowiadujemy się w głównej mierze od użytkowników Reddita, którzy znaleźli pewne informacje w samych plikach gry. Przeszukując folder instalacyjny Rainbow Six Siege, jedna z osób natrafiła się na plik biblioteki DLL, który po dokładnej inspekcji w zakładce „szczegóły” wskazuje wersję DLSS 2.2.6.0. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że sześcioletni tytuł jest pierwszą grą, która została wyposażona w najnowszą, jeszcze nie ogłoszoną światu wersję technologii DLSS 2.2.

Nvidia DLSS 2.2
Nvidia DLSS 2.2 (źródło: Videocardz)

Omówienie wprowadzenia DLSS do Rainbow Six Siege miało miejsce na targach E3 2021. NVIDIA przeprowadziła testy w rozdzielczości 4K oraz najwyższych możliwych ustawieniach graficznych. Przykładowo RTX 3070 połączony z procesorem Intel Core i9-10900K z aktywowaną technologią Deep Learning Super Sampling oferuje 211 wyświetlonych ramek obrazowych w jednej sekundzie, podczas gdy gra z wyłączonym DLSS zapewnia graczowi już tylko (albo aż) 145 klatek na sekundę.

Reklama

Dodatkowo niektórzy użytkownicy Reditta twierdzą, że jest możliwość przeniesienia biblioteki DLL do innych gier, wspierających funkcję uczenia maszynowego NVIDII. Taki zabieg podobno poprawia jakość wyświetlanego obrazu i jednocześnie redukuje artefakty wynikłe z downscalingu rozdzielczości. Nowa wersja DLSS 2.2 – według doniesień użytkowników – nie polepsza wydajności w bezpośrednim porównaniu z DLSS 2.1.

Jak widać, DLSS 2.2 nie jest kolejną, dużą aktualizacją, która miałaby na celu poprawę wydajności, oferując dodatkowy skok klatek na sekundę. Prawdopodobnie ma być to po prostu kolejna łatka technologii, która oferuje wyższą stabilność algorytmów uczenia maszynowego oraz upscalingu, zapewniając lepszą jakość wyświetlanego obrazu w grach komputerowych wykorzystujących technikę DLSS.