(fot. BMW)

BMW odświeża serię 5 i wreszcie wprowadza Android Auto

Podczas cyfrowej premiery BMW przedstawiło odświeżoną wersję serii 5. Wraz ze zmianami w designie, wprowadzono usprawnienia w oprogramowaniu, systemach wsparcia i hybrydach.

BMW serii 5 z Android Auto

Bawarski producent przez długi czas nie był zbytnio zainteresowany oprogramowaniem Google. Kierowcy mogli korzystać tylko z Apple CarPlay. Na szczęście, zaczyna się to zmieniać. Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami, Android Auto został wprowadzony do nowych modeli, wyposażonych w system infotainment BMW iDrive 7.0.

BMW serii 5 po faceliftingu obsługuje zarówno CarPlay, jak i Android Auto. Warto zaznaczyć, że firma zdecydowała się zapewnić wysoki poziom integracji ze smartfonami. Możliwe jest połączenie bezprzewodowe przez Wi-Fi, a informacje wyświetlane są na centralnym ekranie, zestawie cyfrowych zegarów, a także na opcjonalnym ekranie Head-Up.

BMW iDrive 7.0

Aktualizacji doczekał się system infotainment. Na pokładzie znalazł się iDrive 7.0, który stosowany jest już w nowej serii 3 czy X5. Jego interfejs wyświetlany jest na centralnym ekranie o przekątnej 10,25 cala w standardzie lub 12,3 cala w opcjonalnym wyposażeniu.

(fot. BMW)

Na szczęście, fizyczne pokrętło umieszczone na środkowym tunelu nie zniknęło. Sterować można również sięgając do dotykowego ekranu. Nie zabrakło wsparcia dla gestów w powietrzu, a także obsługi głosowej.

(fot. BMW)

Nowa nawigacja wykorzystuje dane pochodzące z chmury, co według zapewnień BMW, umożliwia bardzo szybką i precyzyjną kalkulację tras i godziny przyjazdu, aktualizację danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w krótkich odstępach czasu, a także „wprowadzenie dowolnego tekstu” przy wyborze miejsc docelowych w nawigacji.

Nowe systemy wsparcia kierowcy

Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, będące częścią opcjonalnego systemu asystującego kierowcę, teraz dodatkowo oferuje funkcję naprowadzania na pas ruchu. Z kolei system asystujący kierowcę Professional obejmuje także aktywne prowadzenie do celu z asystentem zmiany pasa, asystentem korytarza ratunkowego i ostrzeganiem przed ruchem poprzecznym z funkcją hamowania.

Ponadto, wizualizacja otoczenia 3D, wyświetlana na cyfrowych zegarach, pokazuje sytuację w ruchu drogowym i możliwe działania systemów wspomagających.

Asystent parkowania otrzymał dodatkową funkcję asystenta cofania. Natomiast nowy rejestrator jazdy w BMW serii 5, który jest częścią asystenta parkowania plus, tworzy nagrania wideo z otoczenia pojazdu trwające do 40 s.

Elektryfikacja silników

Wprowadzono technologię miękkiej hybrydy we wszystkich silnikach cztero- i sześciocylindrowych, co ma umożliwić sprawniejszą reakcję i poprawić wydajność. Dodatkowo, powinno pozytywnie wpłynąć na średnie zużycie paliwa.

W ofercie dostępne będą dwa podstawowe odmiany hybrydy plug-in. Pierwsza, oznaczona jako 530e, łączy 2-litrowy silnik benzynowy 184 KM z jednostką elektryczną o mocy 109 KM. Łącznie otrzymujemy 292 KM. Dla bardziej wymagających klientów, którzy oczekują jeszcze lepszych osiągów, została przygotowana wersja 545e. Kierowca dostanie do dyspozycji 3-litrowy silnik benzynowy 286 KM oraz silnik elektryczny 109 KM, co łącznie zapewnia 394 KM. Obie wersje występują z napędem na cztery koła xDrive. Odświeżone wydanie BMW serii 5 będzie dostępne w sprzedaży od lipca 2020 roku.

Polecamy również:

BMW X4 M Competition – skomputeryzowany i bardzo szybki SUV (test)

źródło: informacja prasowa