(fot. Tabletowo.pl)

CarPlay nie działa po zainstalowaniu iOS 14.6? Pomóc może zmiana ustawień Siri

Ostatnia większa aktualizacja iOS u części użytkowników uniemożliwia korzystanie z Apple CarPlay. Okazuje się, że błąd można naprawić samemu, wykonując kilka prostych zmian w ustawieniach iPhone’a.

Problemy z oprogramowaniem dla kierowców

Znacznie częściej słyszy o błędach występujących w Android Auto, ale nie oznacza to, że konkurencyjny CarPlay jest rozwiązaniem idealnym. W przypadku oprogramowania z Cupertino również zdarzają się usterki i to czasami dość poważne.

Jak wynika ze skarg użytkowników, po zainstalowaniu iOS 14.6, CarPlay przestał działać. Przy próbie podłączenia iPhone’a do systemu infotainment w samochodzie, oprogramowanie Apple w ogóle się nie uruchamia. Wygląda to tak, jakby funkcja w ogóle nie była obsługiwana przez samochód.

Błąd występuje zarówno w wersji bezprzewodowej, jak i podczas podłączenia za pomocą kabla. Trudno wskazać, czy dotyczy konkretnych modeli iPhone’ów czy występuje we wszystkich smartfonach z zainstalowanym iOS 14.6. Należy tutaj dodać, że niekoniecznie musi on pojawiać się u wszystkich.

CarPlay
Mapy Apple w CarPlay (fot. Tabletowo.pl)

Dodam, że u siebie również zauważyłem problemy po wgraniu ostatniej aktualizacji systemu operacyjnego. Mogłem uruchomić oprogramowanie dla kierowców, aczkolwiek po chwili połączenie było zrywane. Błąd pojawiał się co kilka lub kilkanaście minut. W moim przypadku konfiguracja przedstawiała się następująco: iPhone 11 Pro i nowy Mercedes klasy E. Smartfon był podłączony za użyciem kabla.

Istnieje nieoficjalny sposób na usunięcie błędu

Jeden z użytkowników Reddita informuje, że udało mu się usunąć usterkę. Warto dodać, że w opisanej metodzie nie trzeba wracać do poprzedniej wersji iOS. Wystarczy tylko zmienić ustawienia asystentki głosowej Siri.

Całość sprowadza się po prostu do wyłączenia Siri w ustawieniach iPhone’a, a następnie jego ponownego włączenia. Z komentarzy umieszczonych w serwisie Reddit wynika, że przedstawione rozwiązanie pomogło przynajmniej kilku osobom.

Oczywiście nie jest to metoda zapewniająca 100% skuteczność, ale warto jej spróbować. Tym bardziej, że Apple nie odniosło się jeszcze do problemów z CarPlay i nie wiemy, czy i kiedy zostaną wyeliminowane. Pozostaje więc mieć nadzieję, że firma Tima Cooka usunie problem w najbliższej aktualizacji.

Niestety nie mogę obecnie sprawdzić, czy przedstawiony sposób jest w stanie rozwiązać mój problem. Nie miałem tych samych objawów, co większość użytkowników, aczkolwiek błędy zaczęły pojawiać się właśnie po wgraniu iOS 14.6. Wcześniej CarPlay działał perfekcyjnie.