(fot. pixabay.com)

Najwyższy czas na nowe AirPods. Coraz mniej klientów kupuje aktualnie dostępne modele

AirPods to najpopularniejsze słuchawki bezprzewodowe TWS na rynku. Nie oznacza to jednak, że bez przerwy będą bić kolejne rekordy sprzedaży. Tym bardziej, że konkurencja jest coraz silniejsza, a często również odczuwalnie tańsza.

Reklama

Zainteresowanie słuchawkami AirPods zaczęło spadać

Pierwsza generacja AirPods zadebiutowała w 2016 roku, będąc jakby odpowiedzią na problem stworzony przez Apple. Firma Tima Cooka zdecydowała się wówczas usunąć złącze słuchawkowe w iPhone’ach. Użytkownicy otrzymali więc alternatywne rozwiązanie – słuchawki bezprzewodowe, aczkolwiek niedołączane do smartfona i dość drogie.

Mimo wysokiej ceny, a także wielu opinii wyśmiewających wygląd, nowy produkt z Cupertino okazał się prawdziwym hitem sprzedażowym. Co więcej, konkurencja postanowiła skopiować pomysł firmy Tima Cooka i obecnie na rynku znajdziemy sporo słuchawek, wyraźnie inspirowanych wzornictwem AirPods.

Reklama
słuchawki bezprzewodowe Apple AirPods
Słuchawki AirPods pierwszej generacji (fot. Apple)

Apple, widząc wyniki sprzedażowe, w końcu podjęło decyzję o rozszerzeniu portfolio swoich słuchawek. Na rynek trafiły nowe AirPods Pro z funkcją aktywnej redukcji szumów (ANC), a także nauszny model Max.

Cóż, dobra passa nie może trwać wiecznie. Jak wynika z nowego raportu, Apple zdecydowało się zmniejszyć produkcję popularnych słuchawek AirPods o około 20-30%. Redukcja zamówień ma być spowodowana spadkiem sprzedaży.

Apple, aby spełnić zapotrzebowanie, ma w tym roku wyprodukować od około 75 do 85 mln słuchawek. Warto dodać, że wcześniejsze plany zakładały dostarczenie na rynek nawet 110 mln sztuk. Mamy więc do czynienia z zauważalnym spadkiem, który najbardziej ma być widoczny na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2021 roku.

Najwyższy czas na premierę kolejnej generacji

Według raportu, mniejsza sprzedaż wynika z coraz liczniejszej konkurencji. Nie można jednak wykluczyć innych czynników, jak przykładowo nasycenia rynku, a także braku znacznego odświeżenia od kilku lat.

Owszem, druga generacja zadebiutowała w 2019 roku, ale należy mieć na uwadze, że przyniosła tylko kosmetyczne poprawki. Wygląd słuchawek nie uległ żadnej odczuwalnej zmianie, co jak najbardziej może mieć negatywny wpływ na zainteresowanie klientów potencjalnym zakupem.

Jeśli wierzyć wcześniejszym, nieoficjalnym informacjom, wyczekiwanie zmiany wprowadzi trzecia generacja podstawowych AirPods. Niewykluczone, że zadebiutuje ona już w tym roku, przynosząc m.in. nowe wzornictwo. Wówczas sprzedaż powinna ponownie podskoczyć w górę.