Samsung Galaxy Buds 3
Samsung Galaxy Buds 3 (fot. Jakub Kordasiński | Tabletowo.pl)

Samsung na zakupach. Wszystko w imię lepszego dźwięku

Kto jest największym graczem na rynku audio? Wszystko zależy od tego, jaki wskaźnik uznamy za istotny, jednak z pewnością na szczycie znalazło by się kilka znanych nazw, w tym należący do Samsunga Harman International Industries. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli Koreańczyków, wkrótce będą mogli pochwalić się nowymi markami pod swoimi skrzydłami.

Pod jednym dachem Samsunga

Historia Samsunga – jako producenta elektroniki – sięga 1969 roku. Firma zaczynała od wytwarzania m.in. kalkulatorów, lodówek oraz sprzętów audio-wideo. Są jednak na świecie firmy, których staż na rynku jest o wiele dłuższy, a ich specjalizacja ograniczała się do tunerów, wzmacniaczy i głośników. Jednym z takich przedsiębiorstw jest Harman International Industries, którego korzenie sięgają 1953 roku.

Przez lata Harman rozbudował swoje imperium o innych producentów, m.in. AKG, Bang & Olufsen, JBL czy Mark Levinson. W 2016 roku biznes wszedł w skład Samsunga, który wyłożył na zakup 8 miliardów dolarów. Warto wspomnieć, że Harman International Industries zachowało po tym układzie niezależność. Dziewięć lat po transakcji koreański gigant szykuje się na kolejne zakupy.

głośnik Harman Kardon Luna
Harman Kardon Luna (źródło: Harman Kardon)

Masimo sprzedaje dział audio Samsunga

Drugą częścią tej historii jest Masimo – amerykańska korporacja specjalizująca się w sprzęcie medycznym. Firmę możecie kojarzyć z dwóch wydarzeń – sporu patentowego z Apple z grudnia 2023 roku, który doprowadził do wstrzymania sprzedaży Apple Watch Series 9 i Apple Watch Ultra 2 oraz z zakupu w 2022 roku Sound United – przedsiębiorstwa, do którego należały takie marki, jak Bowers & Wilkins, Denon, Marantz czy Polk.

słuchawki Denon PerL Pro
Słuchawki Denon PerL Pro (fot. Denon)

W oficjalnym artykule prasowym Samsung ujawnia swój plan, jakim jest „umocnienie pozycji numer jeden na rynku konsumenckiego audio”. Chce osiągnąć to, łącząc ze sobą Harmana oraz Masimo. Dzięki wykupieniu oddziału audio od Amerykanów, koreański gigant mógłby bez problemu wykorzystać technologię Bowers & Wilkins, Denona i Marantza w swoich telewizorach, słuchawkach czy zestawach dedykowanych samochodom.

Harman International Industries, jako podmiot niezależny od Samsunga, zgodził się na transakcję, która ma kosztować Koreańczyków 350 milionów dolarów. Jeżeli organy regulacyjne nie wniosą sprzeciwu, transakcja ma być domknięta do końca 2025 roku.