Poznaliśmy konkretną datę tegorocznej edycji wydarzenia Google I/O. W trakcie tej dwudniowej imprezy amerykański gigant zaprezentuje swoje najnowsze produkty i innowacje. Miłośnicy nowych technologii mogą już sobie zapisać to w kalendarzach.
Kiedy odbędzie się Google I/O 2025? Znamy konkretną datę
Bez zbędnego przedłużania: wydarzenie Google I/O 2025 odbędzie się w dniach 20-21 maja. Impreza będzie mieć miejsce w amfiteatrze Shoreline w Mountain View, ale – oczywiście – będzie też możliwość obserwowania transmisji przez internet.
The countdown to #GoogleIO begins! 🎉 Join us on May 20-21 for live streamed keynotes, sessions and more → https://t.co/BJCe4w8BPR pic.twitter.com/YBo0QjOMK1
— Google (@Google) February 11, 2025
Jak zwykle, Google I/O będzie obfitować w ogłoszenia i prezentacje nowych produktów i technologii. Czego można się spodziewać, a na co nie należy się nastawiać?
Czego się spodziewać, czyli co Google pokaże na I/O 2025?
Zacznijmy od tego, czego Google najpewniej NIE pokaże podczas wydarzenia I/O 2025. Otóż, nie należy oczekiwać zbyt wielu prezentacji sprzętowych, jeśli w ogóle będą jakiekolwiek. Pixel 9a ma zostać przedstawiony już w marcu, a na ogłoszenie innych urządzeń nie zabraknie lepszych okazji.
Zamiast tego, podobnie jak w ubiegłym roku, Google najprawdopodobniej w pełni skupi się na oprogramowaniu i – nie może być inaczej! – sztucznej inteligencji. Spodziewamy się wielu ogłoszeń z tego zakresu: o rozwoju i integracji Gemini z kolejnymi usługami, o rozmaitych narzędziach generatywnych oraz o różnorakich projektach, w których AI odegra kluczową rolę.
W ubiegłym roku gorącymi tematami na konferencji I/O były na przykład Project Astra i Google Veo. Podobnym ogłoszeń spodziewamy się i tym razem, choć ostatecznie sztuczna inteligencja to nie wszystko…
Można oczekiwać także pierwszych konkretów na temat systemów Android 16 i Wear OS 6 oraz rozszerzonej zapowiedzi systemu Android XR, który powstał z myślą o ubieralnych urządzeniach wykorzystujących technologię rzeczywistości rozszerzonej.
Amerykańscy giganci powalczą ze sobą o uwagę użytkowników
Co ciekawe, taka data wydarzenia sprawia, że Google powalczy o uwagę użytkowników z Microsoftem. Organizowana przez tego ostatniego konferencja Build odbędzie się bowiem (między innymi) w tym samym terminie, bo potrwa od 19 do 22 maja.