elon musk walter isaacson książka
Książka o Elonie Musku (fot. Mateusz Budzeń | Tabletowo.pl)

Książka o Elonie Musku bestsellerem na Poczcie Polskiej

Poczta Polska świadczy nie tylko usługi pocztowe, ale oferuje również szeroki wachlarz produktów, w tym książki. Podsumowanie sprzedaży w 2024 roku przyniosło informację, że jednym z najlepiej sprzedających się tytułów był ten, którego głównym bohaterem jest Elon Musk.

Elon Musk bohaterem jednej z najlepiej sprzedających się książek w placówkach Poczty Polskiej

Poczta Polska przekazała, że w 2024 roku jej klienci kupili w placówkach pocztowych blisko 630 tysięcy książek. Zdecydowanie najlepiej sprzedającym się tytułem był Ekologiczny poradnik księżycowy, który jest dostępny na rynku już od ponad 30 lat. Popularną pozycją o podobnej tematyce były również Dni siewu. Jak zaznaczono, sprzedawały się one dobrze nie tylko w mniejszych miejscowościach.

Wśród cieszących się największą popularnością u klientów Poczty Polskiej książek znalazła się również pozycja o ekscentrycznym miliarderze – Elon Musk. Innowator, przedsiębiorca i wizjoner, której autorem jest Chris McNab. Aktualnie można kupić ją za 23,99 złotych (na przykład w Empiku i na platformie Allegro; to link afiliacyjny).

Poczta Polska zauważa, że wiele z oferowanych przez nią książek sprzedało się w ponad 2000 egzemplarzy, gdy właśnie tyle według publicznie dostępnych informacji wynosi średni nakład książki w Polsce. Ponadto zwrócono uwagę, że nierzadko placówka pocztowa jest jedynym miejscem z taką ofertą, co wpływa na wolumen sprzedaży.

Poczta Polska zmienia aranżację placówek pocztowych

Poczta Polska poinformowała również, że w pierwszym kwartale 2025 roku rozpoczyna proces zmian wyglądu swoich placówek oraz ich oferty. Najpierw przeprowadzono pilotaż w 30 placówkach, a w niedalekiej przyszłości podobny proces zostanie zrealizowany w kolejnych 300 placówkach w całej Polsce.

W trakcie pilotażu zauważono, że zmiany te przynoszą wymierne korzyści – średni wzrost prowizji netto plasuje się na poziomie 116,59%. Obejmują one m.in. utworzenie specjalnych stref na produkty z różnych kategorii, aranżowanie regałów w nowy sposób czy „skrupulatną” selekcję towaru. W wybranych lokalizacjach pojawi się też tzw. frontman, czyli osoba, która ma polecać produkty i pomagać w odnalezieniu poszukiwanych artykułów.

Asortyment będzie się jednak różnił w zależności od lokalizacji – ma być dostosowany do lokalnych warunków handlowych i potrzeb mieszkańców. Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży, przewiduje, że do końca 2025 roku nowy układ powinien już funkcjonować w 2000 placówek.