Wiko VIEW

Samsung sprzedał już 5 milionów Galaxy S8 i Galaxy S8+. To dużo, ale szału nie ma

To było więcej niż pewne, że Galaxy S8 i Galaxy S8+ będą sprzedawać się jak ciepłe bułeczki. I faktycznie, klienci masowo ruszyli do sklepów, aby zamawiać tegoroczne flagowce Samsunga (zarówno na świecie, jak i w Polsce). W rzeczywistości jednak tzw. szału nie ma.

Koreańczycy poinformowali wczoraj, że do tej pory sprzedano już pięć milionów egzemplarzy Galaxy S8 i Galaxy S8+. To dużo, zważywszy, że smartfony są w sklepach niespełna miesiąc. A to oznacza, że średnio każdego dnia kupowano kolejnych 185 tysięcy sztuk. Co więcej, wynik ten byłby zapewne znacznie lepszy, ale urządzenia nie są jeszcze dostępne w Chinach, czyli największym rynku na świecie. I choć Samsung ostatnimi czasy nie radzi tam sobie najlepiej, to na pewno sporo osób kupiłoby jego es-ósemki.

Niestety, chociaż pięć milionów w niespełna miesiąc to bardzo dobry wynik, to jednocześnie nie powinien powalić nikogo na kolana (a już na pewno nie samego zainteresowanego). Wystarczy bowiem sięgnąć pamięcią kilka lat wstecz, i wówczas okaże się, że bywało znacznie lepiej. W takim samym okresie Samsung sprzedał na przykład 10 milionów egzemplarzy Galaxy S4, 11 milionów Galaxy S5, 10 milionów Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge oraz (w zależności od źródła) od 7 do 9 milionów Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge. Widać różnicę, prawda?

Mówią, że nie kopie się leżącego, jednak nie sposób w tym miejscu nie przypomnieć też, że w 2015 roku Apple sprzedało 13 milionów iPhone’ów 6S i 6S Plus w zaledwie… 3 dni.

Oczywiście nie oznacza to, że Galaxy S8 czy Galaxy S8+ są tak beznadziejnymi smartfonami, że “nikt” ich nie chce kupować. Nie. Powodów tak niskiej sprzedaży na pewno jest wiele, ale najprawdopodobniej jednym z najważniejszych (jeżeli nie najważniejszym) jest fakt, że rynek inteligentnych telefonów jest aktualnie bardzo nasycony i klienci po prostu nie kupują tak często nowych urządzeń. A już szczególnie tak drogich.

Źródło: The Investor, AppleInsider

Komentarze

  • marcus1212

    kupowanie telefonu w obecnych czasach to w większości albo kaprys, albo abonament. Reszta to margines. Niestety rewolucji brak, ślamazarna progresja.

    • gdhs

      Jedynie na wszelakich portalach się nimi jarają, no ale cóż inaczej nie mieli by o czym pisać.

    • derpr

      Wiadomo że kaprys, pieniądze są po to, żeby kupować sobie fajne rzeczy.

  • Patryk

    Jeszcze miesiąc i będzie po 2500.

    • Rewolucjan Ek

      Na allegro już po 2600-2700 nówki z sieci chodzą :P

      • NoTak

        Jak z Plusa to niecały miesiąc pochodzą ;)

    • Endzior

      Już są po 2750 i kolejek nie ma.

  • Maciek

    Zakłamane te wyniki, sam kupiłem 9 sztuk S8+ i wszystkie oddałem do sklepu. Dużo osób podobnie, wystarczy poczytać fora.

    • Arrczi

      Możesz napisać coś więcej?
      Jakieś problemy z ekranami były, ale aktualizacje już to miały naprawić.

      • Maciek

        Właśnie różowe ekrany. Aktualizacja w moim przypadku nic nie dała – w każdej sztuce, którą kupiłem. Serwis Samsunga nie wie co robić, bo Samsung zmienił trochę front jak uświadomił sobie, że softwareowo nie rozwiążą wady sprżetowej i teraz nawet jak aktualizacja nic nie da i nadal jest różowo to jednak jest ok, tak ma być i wmawiają nam, że to jak z kolorem obudowy – są różne kolory ekranu. Niektóre osoby zrobiły jakiś smród na YouTube to im Samsung wymienił, ale robi się gorąco i dzisiaj ludki wpadły na pomysł pozwu zbiorowego. Nie wiem czemu w mediach cisza, chyba Samsung płaci kasę za przemilczenie pewnych faktów, ale fora pełne są tego. Nie tylko ja wymieniałem telefon kilka razy, niektórzy kilkanaście, stąd te wyniki sprzedaży zakłamane jak tyle osób kupowało to samo po kilka razy. Zobacz sobie na XDA albo wpisz w Google “Ekran w galaxy S8 plus forum android” – pierwszy link tą wątek z 53 podstronami w sprawie rzeczonego tematu – tam dowiesz się wszystkiego.

        • Arrczi

          Niezła kaszana :(
          Nic tylko współczuć. Dlatego może nie powinno się kupować smartfonów w przedsprzedaży.

          • Maciek

            U mnie to luz, w wątku są osoby, które po kilkanaście razy wymieniały telefon bez skutku. Jeszcze gorzej z osobami, które przespały okienko na zwrot (albo kupowały na firmę) i teraz bujają się z serwisem, który nie wie co robić, bo Samsung twierdzi, że tak ma być – różowo. Niektórzy są załamani.

          • Gamer

            Serio wierzysz w te brednie, że akurat kupił i każdy kolejny miał taki?:D

          • Maciek

            Kolego – zanim się wypowiesz ignorancko zapoznaj się z tematem. Fora XDA i polskie Android ci prawdę powiedzą. Wpisz sobie w Google “Ekran w galaxy S8 plus forum android” – pierwszy link tą wątek z 53 podstronami w sprawie rzeczonego tematu – tam dowiesz się wszystkiego.

          • Mr Vain

            U mnie jeszcze lepiej, bo w sumie przewaliło się przez moje ręce 13 sztuk – 9 kupiłem, ostatnie 4 zamówiłem i oglądałem już w sklepie po kolei. Tylko ja to kupowałem hurtowo po kilka sztuk. W wątku, który kolega Maciek zasugerował znajdziesz moje zdjęcia np. 3 sztuk S8+ z interfejsem w języku polskim obok siebie, bez zabezpieczeń, z wadami. A więc Twoje teorie o bredniach powinieneś zrewidować. Tak – nie znalazłem dobrej sztuki i na razie dałem sobie spokój, czekam na nową dostawę za kilka tygodni. Żeby było ciekawiej przez innego użytkownika forum przewaliło się 15 sztuk, ale miał farta, bo znalazł 2 dobre. Naprawdę sugeruję lekturę wątku.

        • sss

          6 sztuk i każda z wadą? Pięknie. Współczuje straty czasu i nerwów.

          Jak to leciała ta śpiewka po wpadce z zapalającymi bateriami ostatecznie wycofane gonote 7? Jakoś tak „S8/S8+ będzie można brać śmiało w ciemno, bo samsung na pewno uruchomi w końcu dział kontroli jakości i telefony będą tak dopracowane jak jeszcze nigdy wcześniej”. No testowali baterie, ale nie chcieli zauważyć że coś poszło
          nie tak w produkcji ekranów, bo przecież było to widać nawet na tym ich filmiku propagandowym z tych testów.
          A ludzie i tak się nigdy nie nauczą, że tam gdzie ogromna kasa jest topiona w marketing, tam często brakuje jak się okazuje nawet na podstawową kontrolę jakości.
          Zaraz pewnie pojawi się tutaj obowiązkowy wpis o niesamowitej cudowności tych

          nowych esek, to może ktoś nie zauważy Twojego wpisu o nieskutecznej wymianie aż 6-ciu kolejnych sztuk.

    • żipżi

      Tak z czystej ciekawości chciałbym się spytać w jaki sposób udaje się wymieniać tą słuchawkę w takim tempie, choć tak krótko jest w sprzedaży?

      • Rob

        Faktycznie na normalną wymianę reklamacyjną za mało czasu, ale pewnie sklep nie chcąc zwracać gotówki zdecydował się na rozpakowanie i sprawdzenie kolejnych na miejscu.

        “rynek inteligentnych telefonów jest aktualnie bardzo nasycony i klienci
        po prostu nie kupują tak często nowych urządzeń. A już szczególnie tak
        drogich.”
        Dokładnie w trafiony i w sumie bardzo oczywisty wniosek. Dlatego cały czas do znudzenia powtarzam, że dziwi mnie to, że pomimo tego że dziś taki “flagowiec” to nie to samo co kilka lat temu, gdzie faktycznie można było zauważyć różniecę w działaniu średniaka, a flagowca właśnie, to zamiast konkurować na rynku pojawiła się jakby cicha zmowa cenowa i windowanie cen w kosmos. Osobiście zastanawia mnie to jak to się dzieje, że w tych cenach jednak jeszcze idzia tak duża sprzedaż.

      • Maciek

        Pierwszą sztukę dostałem 20.04, kupiłem przez internet, różowa, odstąpiłem od umowy i musiałem czekać ponad tydzień do ruszenia oficjalnej sprzedaży. I potem od 28.04 kupowałem różne sztuki w marketach elektronicznych i nie znalazłem dobrej sztuki. W Saturn / MM jest elegancko, bo kupujesz na miejscu, możesz wziąć do domu, potestować, jak coś nie tak zwracasz tego samego lub następnego dnia (w sumie jest chyba 30 dni na zwrot). Ja robię zakupy gotówką, bo wtedy od razu kasę Ci przy kasie oddają gotówkę, idę i kupuję kolejną sztukę, biorę do domu, testuję. Ostatnie dwie sztuki to na miejscu sprawdzałem, bo już mi szkoda czasu było jechać z tym do domu. W sumie zakładając jedna sztukę w każdy dzień roboczy od 28.04 (bez wliczania świąt) mogłeś na luzie ogarnąć 12 sztuk do tej pory (licząc tylko regularną sprzedaż). A jak ktoś chcę to te 8 sztuk mogłeś ogarnąć jednego dnia (kupujesz, sprawdzasz w aucie/garażu, oddajesz, zwrot i kupujesz kolejną). Można też w sklepie poprosić sprzedawcę o otwarcie, ale ja nie lubię tego ciśnienia, że ktoś patrzy mi na ręce, pośpiesza, poza tym oświetlenie w tych marketach jest tak mocne/równomierne, że nie widać niektórych wad.

        • Ja

          30 dni na zwrot zakupionego telefonu w sklepie stacjonarnym MM, Saturn???? Zwrot 30 dni dotyczy sklepu internetowego i tylko w przypadku przesyłki bo jak wybierzesz odbiór osobisty to nie można skorzystać z odstąpienia od umowy…

          • Rob

            Wielkie sieci maja takie marże, że moga sobie pozwolić na takie zwroty z własnej woli, nie wynikające z prawa konsumenta.
            Problemem potem jest to, że u nas taki oddany towar wciskają innym klientom jako nówki sztuki, zamiast wyraźnie zaznaczyć towar ze zwrotu i dać z tego powodu sensowny rabat.
            Stacjonarny Dekathol też przyjmjmie zwroty jeśli oddasz towar nie noszący śladów używania. Dzięki temu ludzie chętniej decydują się na zakupy, nic nie ryzykując.

            Jeśli mam komus nie wierzyć w tej dyskusji, to raczej samsungowi, który już tyle razy się “popisał” przeróżnymi manipulacjami ( jeśli ktos próbuje ze mnie robić idiotę, to raczej nie zapominam), że tej firmie nigdy już nie uwirzę w żadne słowo.
            Jest jakaś szansa, że konkurencja robi shitstorm, ale to nie mój problem. Niech sie tam opłacone klakiery same przepychają.
            Na szczęście ;) nawet przez myśl mi nie przejdzie pomysł, że mógłbym wydać taką kasę na ślitaśny telefonik (nie ważne z jakim logiem), który będę używał tak samo, jak obecnego smarta za 1000pln.

            To że recenzenci mogli nie wiedzieć problemu może również wynikać z tego, że tak jak to się często robi otrzymali wcześniej sprawdzone sztuki.

        • żipżi

          Podziwiam wytrwałość. Ja bym sobie dał spokój.

    • Samuraj

      Nie wiem czy gratulować tej wytrzymałości czy współczuć fanboyostwa.
      Po drugim razie bym odpadł. Smartfon jest genialny ale z takimi wadami produkcyjnymi… po raz kolejny…. Samsung musi wreszcie dostać w dupcie.

      • Maciek

        Nie jestem fanboyem. Po prostu według mnie to najładniejszy telefon obecnie na rynku. Mój iPhone 7 Plus wygląda maksymalnie archaicznie przy S8, podobnie jak inne słuchawki i dlatego takie samozaparcie. Ale najwidoczniej nie jest mi pisane być posiadaczem tego sprzętu.

        • Rob

          Czyli co, wygląda na to, że albo pomimo wpadki z baterią N7 sklecili kolejnego bubla, albo jak to nie raz bywa, na polski rynek wysłano wybrakowane sztuki z odrzutu, bo przecież to trzeci świat.
          Na zachodzie też takie akcjie z wymianami różowych ekranów?

          • Rafael91

            Nie, bo wystarczyła aktualizacja oprogramowania

          • Rob

            No i tutaj od razu masz znów pytanie. Dlaczego kalibracji nie przeprowadzono w fabryce, a dopiero potem dodaje się suwaki, które niby coś mają poprawić.
            Przecież samsung miał po ostatniej wpadce dopracować s8 w każdym szczególe.
            Czy dodatkowe suwaczki rozwiązują problem, to nie wiem, bo czytałem sporo wpisów, że jak się “przykręci” czerwień, to wychodzi problem z niebieskim. I jeśli problem jest sprzętowy w ekranie/kleju, to całkiem logiczne, że suwaczki nie dokonają cudów.

          • Rafael91

            Wiesz, mam S8+ i nie miałem żadnego problemu z różpwym zabarwieniem więc dla mnie jest to mało ważne. Problem dosięgnął małej garstki osób więc to raczej nie moja sprawa. Praktycznie u każdego producenta występuje jakiś mankament który później jest poprawiony i tyle. Wiec nie ma co rozpaczac

    • derpr

      Poczytałem trochę to co piszesz i jestem przerażony – telefon jest na rynku od miesiąca, śledzę newsy z branży i pierwsze słyszę o różowych ekranach. Na żadnym portalu nie widziałem newsa na ten temat, co może oznaczać że szajsung grubo smaruje “dziennikarzom” żeby milczeli na ten temat.

  • Olo

    Mam s8 przesiadłem się z s5 i jest to super telefon. Jak czytam jakieś dziwne opinie to się za głowę łapię. Telefon jest naprawdę dobry i nie ma z nim żadnych problemów. Szczególnie super sprawa połączenia tel przez wifi. Ja u siebie mam bardzo słaby zasięg sieci i przy s5 każdy mi narzekał że słyszy co drugie słowo, teraz już nie ma tego problemu. Wiem że inne telefony maja to od dawna. Reszta też jest super, procek grafa jak i wyświetlacz dają radę. Oczywiście ma wady, ale nie ma urządzenia bez wad.

  • kuhwa

    ja sam kupilem 25sztuk s8 zrobie konkurs i.biednym rozdam kuhwa! a zonie kupilem dlugiego s8+

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona