Xiaomi logo
Xiaomi logo (fot. Pexels)

W 2020 roku Xiaomi… A zresztą, sami zobaczcie

W tak zwanym międzyczasie, pomiędzy kolejnymi premierami nowych urządzeń, których w ostatnim czasie jest ogrom, Xiaomi opublikowało informacje na temat dokonań firmy w ubiegłym roku. W siedzibie chińskiego giganta prawdopodobnie wystrzelił niejeden korek od szampana.

Wyniki finansowe Xiaomi za 2020 rok

Chiński gigant poinformował, że całkowity przychód za 2020 rok wyniósł ~245,9 mld juanów i był o 19,4% wyższy niż ten za 2019 rok. Skorygowany zysk netto zamknął się zaś w kwocie 13 mld juanów i jego przypadku również odnotowano wzrost rok do roku – o 12,8%.

Xiaomi wyszczególniło też przychody ze sprzedaży smartfonów – w 2020 roku wygenerowały one 152,2 mld juanów (wzrost o 24,6% względem 2019 roku). Producent informuje, że w ubiegłym roku dostarczył na globalny rynek 146,4 mln tych urządzeń (więcej o 17,5% niż rok wcześniej; w samych Chinach dostawy wzrosły natomiast aż o 51,9 rok do roku). Firma ujawniła też, że w 2020 roku sprzedała na całym świecie ~10 mln smartfonów klasy premium, tj. kosztujących ponad 3000 juanów lub 300 euro.

smartfon Xiaomi Mi 11 smartphone
źródło: Xiaomi

Xiaomi pochwaliło się również, że jego produkty są sprzedawane w ponad 100 krajach na całym świecie (urządzenia z kategorii IoT z kolei na ponad 80), a przychody z zagranicznych rynków w 2020 roku wyniosły 122,4 mld juanów i były o 34,1% wyższe niż w 2019 roku, a także stanowiły 49,8% wszystkich przychodów producenta.

Warto też odnotować fakt, że (patrząc na dane na koniec 2020 roku) Xiaomi już ósmy kwartał z rzędu było największym dostawcą telewizorów w Chinach i jednocześnie w czwartym kwartale ubiegłego roku sprzedało najwięcej tych urządzeń, jeśli wziąć pod uwagę sprzedaż modeli z ekranami o przekątnej ponad 70 cali.

Jak widać, 2020 rok był bardzo udany dla Xiaomi, pomimo negatywnego wpływu pandemii COVID-19 na całą branżę elektroniki użytkowej. Co więcej, dzięki solidnej sprzedaży smartfonów klasy premium, firma zwiększyła średnią cenę sprzedaży (ASP) o 6,1%, do 1040 juanów. Ponadto chiński gigant stale umacnia swoją pozycję w segmencie IoT, który sukcesywnie zyskuje na znaczeniu i popularności wśród klientów.

W ostatnim czasie Xiaomi dosłownie zalewa rynek nowymi smartfonami. Już jutro w Polsce oficjalnie zadebiutuje seria Redmi Note 10, natomiast w poniedziałek (29 marca 2021 roku) spodziewamy się premiery Mi 11 Pro i Mi 11 Ultra oraz składnego Mi MIX, a także opaski Mi Band 6 i kolejnego laptopa marki.