transformator prąd energia zdjęcie pexels
Źródło: Jules Ame (pexels.com)

Teraz warszawiacy łatwo zgłoszą awarię prądu w mieszkaniu

Mieszkasz w Warszawie i w twoim mieszkaniu z powodu awarii zabrakło prądu? Teraz dzięki nowemu narzędziu stworzonemu przez Stołecznego Operatora Systemu Dystrybucyjnego możesz zgłosić to w kilka chwil. Sprawdzisz też w czasie rzeczywistym w jakich miejscach występują przerwy zasilania. Jak to działa?

Szybko sprawdzisz, gdzie występują problemy  

Stołeczny Operator Systemu Dystrybucyjnego (Stoen Operator) jako pierwszy w Polsce oddał do użytku klientom platformę umożliwiającą monitorowanie swoich zgłoszeń oraz awarii zgłaszanych przez innych użytkowników. Portal wyświetla dane o przerwach w dostawie prądu w Warszawie spowodowanych pracami technicznymi oraz awariami potwierdzonymi w różnych lokalizacjach. Te informacje są prezentowane w czasie rzeczywistym na mapie miasta, z użyciem intuicyjnych symboli graficznych, zapewniając użytkownikom łatwy i przejrzysty dostęp do informacji.

Dla wygody naszych odbiorców zoptymalizowaliśmy i przyspieszyliśmy proces zgłoszeń przerw w dostawie energii elektrycznej. W przypadku braku zasilania użytkownicy naszej sieci będą mogli wejść na Portal i sprawdzić, czy w okolicy nie ma zgłoszonej awarii bądź planowanego wyłączenia. Odbiorcy mogą zgłosić awarię za pomocą formularza, bez wychodzenia z domu, bez konieczności korzystania z infolinii i oczekiwania na połączenie. Platforma jest dostępna również z poziomu urządzeń mobilnych. Kamila Czech – koordynator projektów w Stoen Operator
warszawa portal stoen zgłoszenie awarii prądu
Portal planowanych wyłączeń i awarii Stoen (fot. Tabletowo.pl)

Jak zgłosić awarię prądu?

Nowy portal przeznaczony do zgłaszania awarii dostępny jest pod adresem: awaria.stoen.pl. Jego twórcy przekonują, że został zaprojektowany, aby jak najbardziej ułatwić użytkownikom zgłaszanie przerw w dostawie energii.

Interfejs platformy jest intuicyjny i zawiera pytania pomocnicze, które prowadzą użytkownika przez proces zgłaszania awarii. Wskazówki, takie jak sprawdzenie, czy sąsiedzi mają dostęp do energii czy kontrola zabezpieczeń w budynku, pomagają w dokładniejszym zdiagnozowaniu sytuacji. Każda zgłoszona awaria pojawia się natychmiast na mapie.

Mapa dostępna w Portalu jest nie tylko funkcjonalna, ale i przejrzysta, umożliwiając użytkownikom szybkie zlokalizowanie zarówno swojej awarii, jak i innych zdarzeń na terenie miasta. Informacje o planowanych wyłączeniach prądu oraz aktualnych awariach są łatwo dostępne, a użytkownicy mogą bez trudu sprawdzić, czy ich adres jest dotknięty jakimkolwiek problemem.

Wystarczy kliknąć w jedną z ikon wyświetlonych na mapie, by uzyskać szczegółowe informacje na temat wyłączenia prądu. Ponadto w miarę postępu ewentualnych prac naprawczych i przywracania zasilania, użytkownicy mogą obserwować w czasie rzeczywistym, jak zmniejsza się obszar awarii na mapie.