ID.3 (fot. Volkswagen)

Elektryki Volkswagena muszą być w Polsce zasilane węglem? Niekoniecznie

Volkswagen Group Polska zawarł umowę z Grupą Polenergia, aby właścicielom samochodów elektrnycznych i hybryd typu plug-in umożliwić korzystanie z energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł.

Problem z elektrycznymi samochodami

Jak już wielokrotnie wspominałem, korzystanie z elektryka w Polsce często wiąże się z wieloma kompromisami. Lista problemów jest naprawdę długa i to mimo prowadzonych inwestycji. Owszem, rośnie liczba punktów, w których naładujemy samochód, ale wciąż jest ich stanowczo za mało i to nawet w większych miastach. Co więcej, niektórzy duzi gracze wycofują się z planów związanych z elektromobilnością.

Ponadto, pojazdom elektrycznym zarzuca się wątpliwą ekologię. Pomijając produkcję i późniejszą utylizację akumulatorów, kontrowersje wzbudza także pochodzenie energii elektrycznej, która w Polsce najczęściej dostarczana jest przez elektrownie węglowe.

Zielona energia dla właścicieli pojazdów Grupy Volkswagen

Cóż, przed nami jeszcze długa droga, aby osiągnąć prawdziwie bezemisyjną jazdę samochodem, ale na szczęście, pojawiają się już przedsięwzięcia mogące zbliżyć Polskę do tego celu. Volkswagen Polska poinformował, że rozpoczął współpracę z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia.

Audi e-tron (fot. Volkswagen)

Dzięki zawartej umowie, użytkownicy elektrycznych samochodów marek należących do Grupy Volkswagen będą mogli skorzystać z oferty zakupu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Przygotowane zostały trzy taryfy:

  • z gwarancją ceny – umowa na 2, 3 lub 5 lat,
  • z gwarancją rabatu w wysokości 5% – umowa na 2, 3 lub 5 lat,
  • z gwarancją rabatu w wysokości 10% – umowa na 5 lat.

Dodatkowo, dla pierwszych 500 osób, które zdecydują się podpisać umowę z Grupą Polenergia, przygotowano specjalną promocję. Klienci będą mogli skorzystać z dwukrotnego ładowania akumulatora za darmo (maksymalna pojemność 90 kWh).

Jak zaznaczają obie firmy, oferta przeznaczona jest dla gospodarstw domowych z całej Polski, których właściciele kupią lub są już w posiadaniu samochodu elektrycznego lub hybrydowego jednej z tych marek – Volkswagen, Skoda, Seat, Audi lub Porsche.

Przykładowo cennik (fot. Polenergia)

Korzystanie z zelektryfikowanego samochodu może być więc zeroemisyjne, nawet jeśli użytkownik nie posiada własnej przydomowej instalacji fotowoltaicznej. Szczegóły oferty dostępne są na stronie Polenergii.

Należy zauważyć, że niemiecki koncern w ciągu najbliższych lat zamierza znacząco rozszerzyć ofertę w pełni elektrycznych samochodów. W ofercie Audi znajdziemy już model e-tron, Porsche sprzedaje już Taycana, a Volkswagen planuje zaatakować rynek modelami ID.3 i ID.4.