fot. SlashGear

Udało się! Apple dostaje patent na papierową torbę na zakupy

Ponad rok temu Apple zapowiedziało, że zamierza zrezygnować z plastikowych reklamówek i zastąpić je papierowymi. Co ciekawe, jednocześnie postanowiono zaprojektować i opatentować unikalną torbę.

Papierowa reklamówka na pierwszy rzut oka wygląda najzwyczajniej na świecie. Jednak na drugi i każdy kolejny też, bo naprawdę nie ma w niej nic wyjątkowego. No, może poza tym, że w dużej części powstała z makulatury. Apple znane jest ze swojego proekologicznego działania w każdej dziedzinie, więc nie mogło być inaczej także i tutaj. Ale to – przynajmniej według mnie – bardzo dobrze.

Można jednak pomyśleć, po kiego grzyba Apple patentuje coś tak banalnego, jak papierowa torba na zakupy?! Przyznaję, w mojej głowie też na początku pojawiła się taka myśl, jednak serwis źródłowy wymienia kilka powodów, które naprawdę brzmią rozsądnie i logicznie. Dzięki unikalnemu i „zaszachowanemu” projektowi koncern z Cupertino obroni się przed trollami patentowymi (które nieraz dały mu w kość), a w dodatku jest to znak rozpoznawczy, że Apple Store jest „oryginalny” (zdarzają się bowiem przypadki, że inni kopiują prawie 1:1 sklepy i wszystko pozostałe w środku, łącznie z wyposażeniem i sprzętami).

W ramach ciekawostki można dodać, że jednym z członków zespołu projektantów, który stworzył opatentowaną właśnie papierową torbę na zakupy, jest Jony Ive, czyli człowiek, który odpowiada za to, jak wygląda wiele urządzeń (i nie tylko) Apple.

Źródło: SlashGear