Renesans tabletów nie potrwa długo. Znowu powróci zła passa

Według badania przeprowadzonego przez DigiTimes, sprzedaż tabletów zacznie znowu spadać, już od 2021 roku. Co gorsza, recesja może trwać nawet do 2025 roku.

Nieoczekiwany wzrost sprzedaży

Z racji trwającej nadal pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19, nie raz zostaliśmy zmuszeni do pozostania w domu i wykonania naszej pracy zdalnie. Bardzo szybko zaowocowało to gwałtownym wzrostem sprzedaży tabletów.

Dla przykładu, w kraju pierwszym dotkniętym koronawirusem, tj. w Chinach, sprzedaż tabletów w pierwszym kwartale 2020 roku wzrosła aż o 30%! W drugim kwartale tego roku wzrost ten wyniósł niewiele mniej, bo 26%. Co nie dziwi, liderem niezmiennie jest Apple, a zaraz po nim Huawei i Lenovo.

sprzedaż tabletów
iPad 10.2 / fot. Kacper Żarski (Tabletowo.pl)

Sprzedaż tabletów spadnie

Według ekspertów z DigiTimes, nieunikniony jest scenariusz, w którym sprzedaż tabletów spadnie. Mało tego – będzie spadać przez kolejne 5 lat! Pomimo wciąż szalejącej pandemii koronawirusa, ludzie nauczyli się z nim żyć i wracają do szkół oraz swoich miejsc pracy. Zakup takowego sprzętu nie będzie więc już niezbędnym rozwiązaniem, wręcz przeciwnie – dość drogą zachcianką w dobie trwającego wraz z pandemią kryzysu finansowego.

W raporcie przywoływanego tutaj serwisu możemy również przeczytać, że już w 2021 roku słupki sprzedaży polecą w dół o 10,5%. W kolejnych latach sytuacja ma nie ulec zmianie – szacowana roczna sprzedaż tabletów w okresie 2021-2025 ma wynieść zaledwie 120 milionów sztuk, a sam popyt ma pochodzić głównie z dużych przedsiębiorstw i segmentu edukacji.

Na celowniku Huawei i Amazon

Z raportu wynika również, że Huawei może stracić swoją pozycję na rynku w przyszłym roku. Dzieje się tak, ponieważ rząd USA zaczął ostatnio wywierać presję na chińskiego giganta, ograniczając dostawy kluczowych komponentów, takich jak SoC, do jego produktów. Z zaistniałej sytuacji na pewno skorzystają Apple i Lenovo, podgryzając Huawei kawałek rynku.

Amazon Fire HD 10 tablet
Amazon Fire HD 10 (fot. Amazon)

Dodatkowo Amazon ze swoimi małymi tabletami z serii Fire będzie musiał liczyć się z faktem, iż konsumenci zdecydowanie bardziej wolą produkty o większych rozmiarach. Największym zainteresowaniem cieszą się tablety z ekranami o przekątnej powyżej 10 cali. Takie preferencje użytkowników mogą szybko negatywnie wpłynąć na sprzedaż tabletów tego producenta.