Renesans tabletów nie potrwa długo. Znowu powróci zła passa

Renesans tabletów nie potrwa długo. Znowu powróci zła passa

Ostatnia aktualizacja:

Według badania przeprowadzonego przez DigiTimes, sprzedaż tabletów zacznie znowu spadać, już od 2021 roku. Co gorsza, recesja może trwać nawet do 2025 roku.

Nieoczekiwany wzrost sprzedaży

Z racji trwającej nadal pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19, nie raz zostaliśmy zmuszeni do pozostania w domu i wykonania naszej pracy zdalnie. Bardzo szybko zaowocowało to gwałtownym wzrostem sprzedaży tabletów.

Dla przykładu, w kraju pierwszym dotkniętym koronawirusem, tj. w Chinach, sprzedaż tabletów w pierwszym kwartale 2020 roku wzrosła aż o 30%! W drugim kwartale tego roku wzrost ten wyniósł niewiele mniej, bo 26%. Co nie dziwi, liderem niezmiennie jest Apple, a zaraz po nim Huawei i Lenovo.

sprzedaż tabletów
iPad 10.2 / fot. Kacper Żarski (Tabletowo.pl)

Sprzedaż tabletów spadnie

Według ekspertów z DigiTimes, nieunikniony jest scenariusz, w którym sprzedaż tabletów spadnie. Mało tego – będzie spadać przez kolejne 5 lat! Pomimo wciąż szalejącej pandemii koronawirusa, ludzie nauczyli się z nim żyć i wracają do szkół oraz swoich miejsc pracy. Zakup takowego sprzętu nie będzie więc już niezbędnym rozwiązaniem, wręcz przeciwnie – dość drogą zachcianką w dobie trwającego wraz z pandemią kryzysu finansowego.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

W raporcie przywoływanego tutaj serwisu możemy również przeczytać, że już w 2021 roku słupki sprzedaży polecą w dół o 10,5%. W kolejnych latach sytuacja ma nie ulec zmianie – szacowana roczna sprzedaż tabletów w okresie 2021-2025 ma wynieść zaledwie 120 milionów sztuk, a sam popyt ma pochodzić głównie z dużych przedsiębiorstw i segmentu edukacji.

Na celowniku Huawei i Amazon

Z raportu wynika również, że Huawei może stracić swoją pozycję na rynku w przyszłym roku. Dzieje się tak, ponieważ rząd USA zaczął ostatnio wywierać presję na chińskiego giganta, ograniczając dostawy kluczowych komponentów, takich jak SoC, do jego produktów. Z zaistniałej sytuacji na pewno skorzystają Apple i Lenovo, podgryzając Huawei kawałek rynku.

Amazon Fire HD 10 tablet
Amazon Fire HD 10 (fot. Amazon)

Dodatkowo Amazon ze swoimi małymi tabletami z serii Fire będzie musiał liczyć się z faktem, iż konsumenci zdecydowanie bardziej wolą produkty o większych rozmiarach. Największym zainteresowaniem cieszą się tablety z ekranami o przekątnej powyżej 10 cali. Takie preferencje użytkowników mogą szybko negatywnie wpłynąć na sprzedaż tabletów tego producenta.