Spotify rośnie jak na drożdżach. Szwedzi pochwalili się liczbą użytkowników i przychodami

Spotify rośnie jak na drożdżach. Szwedzi pochwalili się liczbą użytkowników i przychodami

Ostatnia aktualizacja:

Mimo silnej konkurencji, Spotify pozostaje najpopularniejszą usługą streamingu muzyki i ciągle zdobywa nowych klientów. Szwedzi udostępnili właśnie dane finansowe oraz statystyki dotyczące liczby użytkowników za trzeci kwartał 2019 roku.

Coraz więcej osób chce płacić za Spotify Premium

Spotify, w przeciwieństwie do chociażby konkurencyjnego Apple Music, dostępne jest w dwóch podstawowych planach – darmowym i premium. W pierwszej wersji dostęp jest bezpłatny, ale należy pogodzić się z reklamami i zestawem ograniczeń. W związku z tym, coraz więcej osób decyduje się na subskrypcję premium.

Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Spotify, obecnie z usługi korzysta 248 mln aktywnych użytkowników, co oznacza wzrost o 30% rok do roku. Z kolei względem drugiego kwartału, wzrost wyniósł 7%.

Spotify rośnie jak na drożdżach. Szwedzi pochwalili się liczbą użytkowników i przychodami
(fot. BusinessWire)

Oczywiście rośnie również liczba osób wybierających plan premium. Za dostęp do Spotify płaci już 113 mln użytkowników, czyli o 31% więcej niż rok temu (87 mln). Trzeba przyznać, że wzrost jest naprawdę imponujący. Dla porównania, według danych z czerwca bieżącego roku, Apple Music ma 60 mln subskrybentów.

Spotify wskazuje, że spore wzrosty wynikają m.in. z dużej popularności planów studenckich i rodzinnych, które pozwalają odczuwalnie obniżyć cenę subskrypcji premium. Oczywiście dla firmy najlepszym rozwiązaniem byłoby opłacanie przez każdego użytkownika podstawowego pakietu, ale z drugiej strony tańsze pakiety pozwalają dotrzeć do szerszej grupy klientów i przywiązać ich do usługi.

Rosną również przychody

Oczywiście większa baza użytkowników pozytywnie przekłada się na przychody firmy. Szwedzi osiągnęli przychód na poziomie 1,7 mld euro, co oznacza wzrost o 28% rok do roku. Należy mieć na uwadze, że Spotify zarabia przede wszystkim dzięki osobom płacącym za premium – wersja bezpłatna z reklamami to tylko mała część przychodów.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Dobrą wiadomością dla inwestorów jest osiągnięcie zysku operacyjnego. Spotify wygenerował 54 mln euro. Firma dodaje, że kolejny kwartał może nie być aż tak atrakcyjny – w ciągu ostatnich trzech miesięcy wydatki związane z promocją artystów, oryginalnymi treściami oraz rozwojem były niższe niż zakładano.

Polecamy również:

Korzystasz ze Spotify? Twoje hasło mogło wycieknąć do sieci

źródło: VentureBeat, BusinessWire