Świetny wynik Samsunga i Xiaomi, spadek Huawei. Oto, jak wygląda rynek smartfonów w Polsce

Poznaliśmy już globalne wyniki sprzedaży smartfonów, a także dane dotyczące Europy. Jak natomiast wypada Polska? Przede wszystkim powody do zadowolenia ma Samsung i Xiaomi. Z kolei Huawei musi pogodzić się ze sporym spadkiem.

Sprzedaż smartfonów w Polsce w drugim kwartale 2019 roku

Podobnie jak w Europie, rynek smartfonów w Polsce dotknęła stagnacja. Obecnie nie mamy już do czynienia z dużymi wzrostami – sprzedaż utrzymuje się na podobnym poziomie. Według danych IDC, producenci dostarczyli 2,2 mln smartfonów w drugim kwartale, co oznacza nieznaczny wzrost o 0,9% rok do roku.

Duży spadek zaliczył Huawei, który jeszcze w pierwszym kwartale mógł chwalić się szybko rosnącym udziałem na rynku. Co więcej, według IDC to właśnie Chińczycy objęli wówczas prowadzenie z wynikiem 35,4%. Natomiast teraz firma zdobyła 24,5% rynku.

Rynek smartfonów w Polsce w drugim kwartale 2019 roku. (fot. IDC)

Marek Kujda, analityk IDC, zwraca uwagę, że duży wpływ na obecny kształt sytuacji miała zapowiedź amerykańskich sankcji wobec Huawei. Wywołany one niepewność po stronie kanału sprzedaży i klientów. Pozwoliło to na uzyskanie sporych wzrostów u konkurencji.

Samsung zakończył drugi kwartał z imponującym wynikiem na poziomie 41,9%, powracając na tron największego producenta smartfonów w Polsce. Powody do świętowania ma także Xiaomi, które osiągnęło dwucyfrowy wynik – 11,7%. Sprawia on, że smartfony Xiaomi wyraźniej odskoczyły Apple – iPhone’y zdobyły 7,2% w drugim kwartale. Obecnie firma z Cupertino musi pogodzić się z czwartą pozycją.

Największym zainteresowaniem z portfolio Xiaomi cieszyły się modele Mi 9 oraz Redmi Note 7. Nie powinno to być żadnym zaskoczeniem, bowiem oferują one jeden z najlepszych stosunków jakości do ceny. Wyniki w kolejnych kwartałach mogą być jeszcze lepsze. Chińczycy ciągle wprowadzają nowe modele, a także otwierają kolejne stacjonarne sklepy. Co więcej, coraz więcej osób kojarzy markę Xiaomi z dobrą jakością w przystępnej cenie.

Marek Kujda dodaje, że w drugim kwartale 2019 roku już ponad 58% urządzeń sprzedanych w Polsce miało ekran o przekątnej co najmniej 6 cali, a 21% wyposażonych było w co najmniej 128 GB pamięci. Cóż, sugeruje to, że miłośnicy małych smartfonów raczej nieszybko zobaczą ciekawy model z topową specyfikacją.

Polecamy również:

Niedobrze: Mate 30 i Mate 30 Pro z Androidem, ale możliwe, że bez aplikacji Google

źródło: materiały prasowe IDC, Rzeczpospolita