Z takim tempem sprzedaży PlayStation 5, wyglada na to, że w Returnal większość graczy zagra długo po premierze (źródło: PlayStation)
Returnal

32 GB RAM – tyle Returnal potrzebuje według Steam

Returnal w tym roku ma pojawić się na PC. Przygotowano już nawet stronę gry na Steam oraz podano wstępne wymagania systemowe. Dowiedzieć się możemy na przykład, że zalecane jest posiadanie komputera z 32 GB RAM oraz dysk SSD.

Wymagania rekomendowane przez Steam dla Returnal PC

Wymagania systemowe dla Returnal, które możemy zobaczyć na Steam, mogą wprawić w osłupienie część graczy. Osobiście byłem w ciężkim szoku, gdy przy wartości dotyczącej pamięci operacyjnej, mym oczom ukazała się liczba z trójką z przodu w zalecanej konfiguracji. Jest to o tyle ciekawe, że nie mam mentalności osoby, która jest zdania, iż 16 GB RAM w pełni wystarcza.

Spodziewałem się 24 GB, ale liczba 32 była czymś, na co zupełnie nie byłem gotów. Dobrze, ale to konfiguracja sugerowana – jakiej maszyny będziemy potrzebować, aby w ogóle odpalić tę grę?

Minimalne wymagania systemowe:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bit (wersja 1903)
  • Procesor: Intel Core i5-6400 (4 core 2.7GHz) lub AMD Ryzen 5 1500X (4 core 3.5GHz)
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB) lub AMD Radeon RX 580 (8 GB)
  • Miejsce na dysku: 60 GB dostępnej przestrzeni

Zalecane wymagania systemowe:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bit (wersja 1903)
  • Procesor: Intel i7-8700 (6 core 3.7 GHz) lub AMD Ryzen 7 2700X (8 core 3.7 GHz)
  • Pamięć: 32 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA RTX 2070 SUPER (8 GB) lub AMD RX 6700 XT (12 GB)
  • Miejsce na dysku: 60 GB dostępnej przestrzeni

Ciekawostką może być również rekomendacja dysku SSD, która na Steam widnieje na liście minimalnych wymaganiach systemowych. Czyżby osoby zaopatrzone w HDD mogły mieć problemy z wydajnością?

Returnal 2.0 photomode
Returnal odnalazł sposób na zbudowanie relacji z graczami PC. Wiele jednak od tego związku wymaga. (Źródło: Housemarque)

Na wspominki mi się zebrało…

Pamiętacie może, jak w 2013 roku Call of Duty Ghosts na premierę wymagał horrendalnych 6 GB RAM, aby można było w ogóle uruchomić produkcję? Później okazało się, że gra przeważnie wykorzystywała 2 GB, rzadko kiedy więcej. Twórcy zmniejszyli więc minimalne wymagania z 6 GB do 4 GB RAM.

Wydaje mi się, że podobna historia wydarzy się w przypadku Returnal na PC. Nie jestem w stanie uwierzyć, że gra będzie wykorzystywać do 32 GB pamięci operacyjnej. Jestem przekonany, że nawet osoby posiadające nieco słabsze konfiguracje, będą mogły cieszyć się detalami i teksturami zarówno w wysokiej jakości, jak i rozdzielczości. Mogę się jednak mylić…