(fot. Audi)

Reklamy na Super Bowl: naturalnie, nostalgicznie i wesoło o poważnych tematach

Już w ten weekend odbędzie się Super Bowl – finał rozgrywek futbolu amerykańskiego. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów tej imprezy są bloki reklamowe w przerwach zawodów, w których emisja materiału kosztuje rekordowo dużo. Na szczęście piszemy o korporacjach technologicznych i motoryzacyjnych, a tym budżetu na marketing raczej nie brakuje. Oto, co wymyślili w tym roku.

Dlaczego właśnie Super Bowl?

Czytelnikom, którzy nie wiedzą, dlaczego to właśnie bloki reklamowe podczas Super Bowl są tymi najdroższymi spieszymy wyjaśnić. Finał ukochanych przez amerykanów rozgrywek sportowych to moment, w którym tłumnie zasiadają przed telewizorami. Emisja reklamy w przerwie tak doniosłego wydarzenia to po pierwsze okazja dotarcia do bardzo wielu klientów, a po drugie, co szczególnie istotne obecnie, kwestia o szczególnym prestiżu. Pisaliśmy już o prezentacji elektrycznego Hummera, pora na ciekawostki od Google, Amazonu i Audi.

Dwóch asystentów – dwie (zupełnie różne) reklamy

Podczas Super Bowl Google i Amazon zareklamują produkty, które w ostatnim czasie zyskują ogromną popularność – asystentów głosowych. Co ciekawe, zrobią to w zupełnie różny sposób. Amazon postawił na naturalność, Google zdecydowało się mocniej zagrać na uczuciu nostalgii.

W reklamie Amazonu prezenterka Ellen DeGeneres i Portia de Rossi opowiadają zabawną historyjkę o życiu przed nastaniem asystentów głosowych. Mówią o tym tak naturalnie, jak gdyby Alexa stała się już naszym naturalnym towarzyszem, jak radio, telewizor czy smartfon. Amazonowi zależy na tym, by pokazać, że nowoczesnych technologii nie trzeba się bać, a raczej przejść nad nimi do porządku dziennego, jako coś, co ma nam pomóc.

https://www.youtube.com/watch?v=RF9t2rFmTVE

W reklamie Google 85-letni wdowiec rozmawia z Asystentem Google i prosi go o przytoczenie historii z jego życia. Jest to zarazem reklama nowej funkcji asystenta – zapisywania notatek. Cóż, o pewnych momentach zdarza się zapomnieć nawet najbliższym, Asystent Google nie zapomni nigdy.

https://www.youtube.com/watch?v=6xSxXiHwMrg

Audi e-tron ma tę moc!

Bardzo ciekawą reklamę na Super Bowl przygotowało również Audi. Opowiada o zagrożeniu, jakim jest globalne, ocieplenie przypominając jednocześnie, że jednym z rozwiązań, które mogą spowolnić jego nadejście, jest przesiadka się do samochodów elektrycznych, które podczas jazdy nie emitują zanieczyszczeń do środowiska.

Widzimy tutaj Maisie Williams, która światową sławę zdobyła jako Arya Stark w serialu Gra o Tron. Z uśmiechem na ustach kończy ładowanie swojego Audi e-tron i rusza w zatłoczone, siwe od spalin miasto słuchając przy tym informacji o rekordowo wysokich temperaturach.

Pod nosem nuci piosenkę Let it go z serialu Frozen (w Polsce znaną jako Mam tę moc Krainy Lodu). W obliczu globalnego ocieplenia tytuł filmu i tekst piosenki wybrzmiewają w sposób szczególny, nie tracąc przy tym radosnego charakteru.

https://www.youtube.com/watch?v=WvEAklsAAts

Cóż… po takiej reklamie od razu sprawdziłem adres najbliższego dealera Audi i położenie najbardziej dogodnej ładowarki elektryków. Już miałem jechać zamówić swojego e-trona, ale niestety, rozśpiewanej Maisie Williams za kierownicą nie ma nawet w opcjach. Cóż, sorry Audi, innym razem :(.